כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
היום ה-33 ללחימה

מניין החיילים שנפלו הי"ד עלה ל-32; העזתים ממשיכים לנוע דרומה

עשרה ימים למבצע הקרקעי ומניין חיילי צה"ל הנופלים עולה הבוקר ל-32 עם נפילתו של רס"ל יונתן חצור הי"ד בצפון רצועת עזה. בנוסף נפצעו תשעה לוחמים חלקם קשה | הירי מהרצועה ליישובי העוטף - נמשך | 'בחדרי חרדים' עם עדכונים שוטפים לאורך היום מכל הזירות השונות

מניין החיילים שנפלו הי"ד עלה ל-32; העזתים ממשיכים לנוע דרומה
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל / פלאש 90

ישראל נכנסת ליום הלחימה ה-33, כאשר מניין חללי צה"ל שנפלו בקרבות בתוך רצועת עזה עולה הבוקר (רביעי) ל-32. דובר צה"ל מתיר לפרסום את דבר נפילתו של רס"ל במיל' יעקב עוזרי הי"ד, בן 28 מכפר שמאי, לוחם שיריון בגדוד 52, חטיבה 401 ורס״ל יונתן חצור הי"ד שנפלו בקרב בצפון רצועת עזה.

בנוסף, לוחם מגדוד 13, חטיבת גולני, לוחם מגדוד 601, חטיבה 401 ולוחם מגדוד 890, חטיבת הצנחנים, נפצעו אמש (שלישי) באורח קשה בלחימה בצפון רצועת עזה. משפחותיהם עודכנו.

רס"ל יעקב עוזרי הי"ד.

בתוך כך, צה"ל ממשיך להרחיב את הפעולה הקרקעית ברצועה, לצד תקיפות אוויריות בדרום לבנון. עד כה עודכנו משפחותיהם של 240 חטופים ו-348 חללי צה"ל.

מאז אמש בשעה 21:35 אז שוגר המטח האחרון לעבר יישובי המרכז, נשמר השקט עד לשעה 06:00 הבוקר אז נשמעה אזעקת צבע אדום בכיסופים.

הלילה אישר נשיא ארצות הברית ג'ו ביידן כי במהלך שיחתו האחרונה עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ביום שני הוא ביקש ממנו הפוגה בלחימה ברצועת עזה.

עדכונים שוטפים:

14:20 - צה"ל מאריך בשעה את המסדרון ההומניטרי בגלל שטפון הפליטים שבורחים מצפון לדרום עזה הבטוח יותר.

14:16 - הקבינט המדיני ביטחוני יתכנס לדיון בשבוע הבא ביום ראשון.

14:10 - צבע אדום בעוטף עזה.

13:10 - דובר צה"ל: החל מהשעה 10:00 אלפי תושבים מצפון הרצועה נענו לקריאות צה״ל ועושים בשעה זו את דרכם לדרום הרצועה, מדרום לנחל עזה, דרך כביש צלאח אלדין.

13:00 - במסוקים שנחתו בדקות האחרונות במנחת בית החולים הציבורי אסותא אשדוד הגיעו שישה פצועים מאזור הלחימה.

12:30 - שר החוץ האמריקני בלינקן מבהיר: מה יקרה (מבחינתם) ביום שאחרי ניצחון ישראל על חמאס. 

צפו בדבריו:

12:15 - אזעקות בעוטף עזה

12:08 - הותר לפרסום שמו של חלל צה"ל אשר הודעה נמסרה למשפחתו מצורף שם החלל: - רס״ל יונתן חצור הי"ד (Jonathan Chazor), בן 22, מקציר, לוחם ביחידת שלדג, נפל אמש (ג') בקרב בצפון רצועת עזה.

רס"ל יונתן חצור הי"ד

11:50 - לשכת נתניהו: הפגישה עם ראשי הרשויות ביהודה ושומרון מתקיימת היום כחלק מביקור של קבינט המלחמה בפיקוד המרכז, לנוכח ההתרעות של גורמי הביטחון להסלמה ביטחונית חמורה ביהודה ושומרון

11:50 - הנשיא זלנסקי: אוקראינה פינתה בהצלחה את הקבוצה הראשונה שלה של 43 אזרחים אוקראינים מעזה. כעת הם בטוחים במצרים, שם מספקים להם דיפלומטים אוקראינים את הסיוע הדרוש. עזרנו גם בפינוי 36 אזרחים ממולדובה, ואנחנו שמחים לעזור לשכנים הידידותיים שלנו. הפינוי נמשך. השגרירויות שלנו בישראל ובמצרים, כמו גם סוכנויות רלוונטיות אחרות, פועלות במרץ כדי להוציא עוד אזרחים שלנו מעזה.

11:45 - שר המשפטים יריב לוין הודיע לחברי הוועדה לבחירת שופטים כי היא תתכנס ביום חמישי, ג׳ בכסלו תשפ״ד, 16 בנובמבר 2023, בשעה 14:30 בלשכת שר המשפטים בירושלים. מצ״ב סדר היום של ישיבת הוועדה.

11:30 - דובר צה"ל בערבית, סא"ל אביחי אדרעי, פנה שוב לתושבי רצועת עזה וקרא להם להתפנות דרומה: "כמו בימים הקודמים - צה"ל מאפשר שוב תנועה בציר סלאח א-דין בין השעות 14:00-10:00. למען ביטחונכם, נצלו את ההזדמנות כדי לנוע דרומה מעבר לואדי עזה. צפון רצועת עזה נחשב לאזור לחימה והזמן אוזל"

11:10 - בלבנון מדווחים על תקיפה ישראלית

11:00 - ראש הממשלה בנימין נתניהו ייפגש הערב עם ראשי הרשויות ביו״ש.

10:16 - דובר צה"ל: בהמשך להתרעה שהופעלה במרחב ערב אל ערמשה, לאחר בדיקה מדובר בהתרעת שווא.

09:59 - אזעקה בקו העימות בגליל העליון

09:45 - שר ההשקעות הסעודי ח'אלד אלפאלח אמר היום כי שיחות הנורמליזציה עם ישראל "נותרו על הפרק", אם כי לדבריו, הם "מותנים בנתיב לפתרון של הסוגיה הפלסטינית".

09:30 - הדי הפיצוצים שנשמעים בדקות האחרונות באיזור נהריה, הקריות וחיפה - מדובר בניסויים במפעל בטחוני באזור. אין חשש לאירוע חריג.

09:12 - אזעקות בעוטף עזה

08:40 - קבינט המלחמה המצומצם יתכנס הערב לדיון בפיקוד המרכז.

08:35 - לוחמי צה"ל ממשיכים לפעול בעומק הרצועה, לחסל מחבלים ולהכווין כלי טיס לתקיפות תשתיות טרור.

מטוס קרב של צה"ל, בהכוונה מודיעינית של שב"כ ואמ"ן חיסל את מחסן אבו-זינה, ששימש כראש מחלקת התעשיות ואמצעי הלחימה במטה הייצור של חמאס.

במהלך הלילה, לוחמי צה"ל זיהו חוליית מחבלים שתכננה לבצע ירי נ"ט לעבר כוחותינו. הלוחמים הכווינו כלי טיס שתקף את החולייה וחיסל מספר מחבלים. בנוסף, הלוחמים הכווינו כלי טיס לתקיפה של חוליית מחבלים שאחראית על ירי רקטות לשטח הארץ וחיסלו מספר מחבלים.

08:20 - בצל המשך הלחימה: היום, יום רביעי ה-8/11, יעברו בנמל התעופה בן גוריון כ-12,700 נוסעים ב-84 טיסות בינלאומיות נכנסות ויוצאות.

מתחילת המלחמה (7/10) ועד היום נכנסו ארצה למעלה מ-337,000 ישראלים.

08:15 - עד היום זוהו בתחנת ריכוז החללים במחנה שורה 843 חללים אזרחים (שאינם חיילים) אשר נרצחו במערכה וגופותיהם הובאו לזיהוי במחנה שורה.

08:02 - התחדשו התקיפות ברצועה: צה"ל תוקף כעת מהאוויר בצפון הרצועה. על פי דיווחים בעזה, התקיפה באזור בית החולים האינדונזי.

07:55 - ‏כמה ממשפחות החטופים הוציאו דרכון זר לבן המשפחה החטוף, או נמצאות בהליך הוצאתו, כדי לגייס מדינה נוספת לפעול בערוץ המו"מ מול חמאס

07:45 - אמיר בר שלום מדווח בגלי צה"ל על איום חריג של בכיר אירני על ארה"ב. גנרל מוחסיין רפיג׳דוסט בכיר לשעבר ב-iIRGC‬⁩ אומר הלילה בראיון כי מדינתו מחזיקה מספר אסירים בעלי אזרחות זרה. (לא אומר במפורש אמריקניים או אירופים אבל הכוונה ברורה). "אם המדינות הללו יתקפו אותנו, בתוך 30 עד 60 דקות נוציא אותם להורג". אמר.

07:40 - כוחות הביטחון הרסו הלילה את בית משפחת המחבל בן ה-14 מוחמד זלבאני, שביצע את פיגוע הדקירה במעבר מחנה הפליטים שועפט בירושלים שבו נפל לוחם מג"ב רס"ל אסיל סואעד בפברואר השנה.

07:22 - בתום הקרנת סרט הזוועות בשגרירות ישראל בארה"ב: עשרות שגרירים ודיפלומטים זרים עמדו לזכר 1,400 הנרצחים - והדליקו נר זיכרון. להקרנה הגיעו נציגים מאוקראינה, קוסובו, סלובקיה, סיירה ליאון, הונגריה, יפן, תאילנד, בחריין ועוד.

07:17 - בצעד חריג: בית הנבחרים האמריקני אישר החלטת נזיפה בחברת הקונגרס הדמוקרטית, ראשידה טאליב, על כך שהשתמשה בביטוי ״פלסטין חופשית מהנהר ועד הים״ והאשימה את ישראל בהפצצת ביה"ח ברצועת עזה ובביצוע טבח עם. בנאומה בדיון טענה טאליב כי מדובר בניסיון לסתימת פיות.

07:15 - דובר צה"ל מוסר כי גרסה חדשה של יישומון פיקוד העורף זמינה לרשות משתמשי iPhone בחנות ההורדות. ללא ביצוע העדכון, לא ניתן יהיה לקבל הודעות בזמן אמת. השדרוג רלוונטי למכשירי iPhone בלבד, משתמשי אנדרואיד אינם נדרשים בעדכון.

07:07 - קנדה: חשד לניסיון הצתה של בית כנסת "בית תקווה" באזור מונטריאול, לאחר ששברי בקבוקי תבערה התגלו בסמוך ביום שני. נזק מינורי נגרם לבית הכנסת, השוכן בפרבר ובו אוכלוסייה יהודית לא מבוטלת. אין נפגעים.

מלחמת חרבות ברזל עדכונים שוטפים כניסה קרקעית חיילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד