י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

אור ירוק מתריעה: מדרכות צרות או חסומות מסכנות את חייהם של הולכי הרגל

אור ירוק: "הולכי הרגל הם אוכלוסייה פגיעה בכביש. על הרשויות המקומיות לוודא כי המדרכות בערים רחבות דיו עבור הולכי הרגל בכדי שהם לא ייאלצו לרדת לכביש ולסכן את חייהם"

אור ירוק מתריעה: מדרכות צרות או חסומות מסכנות את חייהם של הולכי הרגל


במסגרת פעילותה למען הבטיחות בדרכים, מקבלת עמותת אור ירוק פניות מכל רחבי הארץ המתריעות על מפגעי בטיחות העלולים לסכן את התושבים. לאחרונה, הועברו פניות רבות מאזרחים מודאגים בהן נראות מדרכות חסומות או צרות המאלצות את הולכי הרגל לרדת אל הכביש בכדי להמשיך בהליכתם. הצילומים שהתקבלו בעמותת אור ירוק, מעלים תמונת מצב מדאיגה שעלולה לסכן את הולכי הרגל בכלל ובפרט אוכלוסיות פגיעות במיוחד כמו ילדים, קשישים ובעלי מוגבלויות.
באחת הפניות שהתקבלו בעמותת אור ירוק, נראה עמוד חשמל שניצב באמצע מדרכה ברחוב זבולון בקרית אתא, וחוסם את המעבר לעגלת תינוק. המשמעות היא, שהורים עם עגלת תינוק ובעלי מוגבלויות הנעזרים בכיסא גלגלים לא יוכלו להמשיך בהליכתם על המדרכה ויצטרכו לרדת לכביש הסואן תוך סיכון חייהם.

בפניה נוספת שהתקבלה, ניתן לראות כי ברחוב אוסישקין בירושלים ישנו קטע בו המדרכה להולכי הרגל היא כה צרה, עד שהולכי הרגל נאלצים לרדת לכביש בכדי להמשיך בדרכם. גם במקרה הזה, ניתן לראות בוודאות, כי בעלי מוגבלויות הנעזרים בכיסא גלגלים, קשישים ההולכים בעזרת מקלות הליכה והורים עם עגלות ילדים לא יצליחו לעבור ברחוב זה וייאלצו לרדת לכביש בכדי להמשיך בהליכתם.

תמונה מדאיגה נוספת צולמה בקניון קרית אונו, בה נראה שהירידה למעבר חציה נחסמה על ידי גדר שהוצבה במקום. לא ברור מדוע המעבר חצייה חסום ואיך הולכי הרגל אמורים לחצות את הכביש, אך מהצילום עולה תמונת מצב מדאיגה, שעלולה להביא לאובדן חייהם של הולכי הרגל.

עמותת אור ירוק: "הולכי הרגל הם אוכלוסייה פגיעה בכביש וכל מפגש בין מכונית להולך רגל יסתיים בפגיעתו של השני. על הרשויות המקומיות לוודא כי המדרכות בערים רחבות דיו ופנויות עבור הולכי הרגל בכדי שהם לא ייאלצו לרדת לכביש ולסכן את חייהם. המדרכות הפנויות קריטיות במיוחד עבור האוכלוסיות הפגיעות ביותר בדרך כמו ילדים, קשישים ובעלי מוגבלויות ולכן על הרשויות המקומיות להימנע ממצב שבו אלו לא יכולים ללכת במדרכות בבטחה".

אור ירוק הולכי רגל כביש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד