ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
בצל המלחמה

אושר סופית: איסור צריכה שיטתית של פרסומי טרור

מליאת הכנסת באופן סופי את הצעת חוק המאבק בטרור שתאסור על צריכה שיטתית וממושכת של פרסומים מסוימים של ארגון חמאס ודאע"ש. בקריאה השלישית תמכו 13 חברי כנסת מול 4 שהתנגדו

אושר סופית: איסור צריכה שיטתית של פרסומי טרור
הכנסת למען החטופים צילום: נועם מושקוביץ/נתן ווייל, דוברות הכנסת

מליאת הכנסת אישרה היום (רביעי) בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק המאבק בטרור. בקריאה השלישית תמכו 13 חברי כנסת מול 4 שהתנגדו.

בהצעת החוק מוצע להוסיף כהוראה שעה לתקופה של שנתיים עבירה שתאסור על צריכה שיטתית וממושכת של פרסומים מסוימים של ארגון חמאס ודאע"ש שכוללים דברי שבח, אהדה או עידוד למעשי הטרור או תיעוד של מעשה הטרור המתלווה לצריכת הפרסומים. עם זאת, צריכה של פרסומים שנעשתה באקראי, בתום לב או למטרה כשרה לא תהיה צריכה אסורה.

מהצעת החוק פוצל סעיף העוסק בחלוקת סמכויות בין הפרקליטות והתביעה המשטרתית לעניין אכיפת עבירות לפי חוק המאבק בטרור, והוא ידון בנפרד בוועדת החוקה.

בדברי ההסבר נכתב: "הוראת השעה נועדה לאפשר, לתקופה מוגבלת שלאחריה ייבחן הצורך בהארכתה, כלי נוסף במאבק בטרור, בדגש על פיגועי יחידים, המתאפיינים בכך שמבצעי מעשי הטרור, ככלל, אינם משתייכים לארגוני טרור אלא שהמוטיבציה לביצוע המעשים נובעת מצריכה אינטנסיבית של פרסומי טרור של ארגוני טרור בעלי מאפיינים מסוימים.

צורך זה מתעצם לנוכח המצב הביטחוני הנוכחי והחשש לניצולו בידי אותם ארגוני טרור. צפייה אינטנסיבית בפרסומי טרור של ארגונים מסוימים עלולה לייצר תהליך של אינדוקטרינציה, מעין "שטיפת מוח" עצמית, שעלולה להביא את הרצון והמניע לבצע מעשה טרור לרמת בשלות גבוהה מאוד, כשהטריגר הסופי שיביא את צורך תוכני הטרור לבצע מעשה טרור עשוי להיות גורם אקראי שלא ניתן לצפות או למנוע אותו מראש", נכתב בדברי ההסבר.

הכנסת טרור מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד