ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
חשש שחיזבאללה יחטוף זרים

דיווח: כוח בריטי מתאמן בלבנון על חילוץ חטופים בעזה

מאות חיילים בריטיים מתאמנים בלבנון לחילוץ בני ערובה בריטים בעזה. בדיווח בבריטניה נאמר כי "הריינג'רס מתמקמים לפעולות חילוץ". הגנרל פטריק סנדרס הדגיש כי "לא סביר שבריטניה תצטרף לקרבות"

דיווח: כוח בריטי מתאמן בלבנון על חילוץ חטופים בעזה
חיילים בריטיים צילום: Pixabay

מאות חיילים מכוחות מיוחדים של בריטניה מתאמנים בלבנון כדי לחלץ בריטים שבויים בעזה. "הריינג'רס" (הכוחות המיוחדים) צפויים לצאת למבצע מוטס. ה'דיילי מייל' מדווח כי "תוכניות מפורטות נשארות סודיות כדי להבטיח אלמנט של הפתעה", אבל קצין בכיר נתן סקירה כללית.

ראש המטה הכללי הבריטי הגנרל סר פטריק סנדרס, אישר כי כוחות בריטים "מתמקמים למבצעי חילוץ לא לוחמניים בחלקים מהאזור". זה עשוי לכלול חילוץ בריטים הלכודים בעזה מאז הכריזה ישראל מלחמה על הטרוריסטים של חמאס שטבחו ורצחו 1,400 בני אדם ב-7 באוקטובר.

ה'דיילי מייל' מדווח, כי החשש הוא שארגון הטרור עלול להשתמש באזרחים זרים בריטים ובבעלי דרכון אמריקאי שנמצאים בעזה (כעובדי סיוע של האו"ם) - כמגנים אנושיים. למרות שמעבר רפיח מעזה למצרים נפתח חלקית, רבים מאזרחי בריטניה לא הצליחו לצאת.

עוד דווח, כי קיים סיכון שבריטים במדינות כמו לבנון עלולים להיחטף כבני ערובה על ידי חיזבאללה. הגנרל סר פטריק אמר אתמול לחברי פרלמנט: "ברור שיש סיכוי (להסלמה), ואם הסכסוך אכן יתרחב, אנחנו מעמידים את עצמנו בשביל זה, למבצע חילוץ אך לא ללחימה".

"יש לנו את כוחות המבצעים המיוחדים שלנו בלבנון. הם בנו מערכת יחסים קרובה מאוד עם הכוחות המזוינים של לבנון. זה נותן תובנה והשפעה על קבלת ההחלטות הלבנונית וראיית הדברים מהצד השני של הגבול הצפוני, שנוגע באופן ברור לישראל".

הגנרל סר פטריק הדגיש כי אין זה סביר שחיילי בריטניה "יימשכו לקרב או לסכסוך" וכי מפקדים צבאיים "מבקשים למנוע זאת".

נוכחותם של חיילים בריטיים כל כך קרובים לישראל נועדה גם 'להרתיע' את איראן מלהיכנס ישירות לסכסוך, אמר הגנרל סר פטריק לוועדת ההגנה של בית הנבחרים.

עזה חמאס לבנון חיזבאללה בריטניה חטופים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד