כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
מעפר קומי

המפעל ש-10% מעובדיו נרצחו - חוזר לפעילות

התעשיות ביישובי העוטף שבות אט-אט לפעילות, חודש אחרי אירועי השבת השחורה | מפעל 'כפרית' שבבעלות קיבוץ כפר עזה, ששלושה מעובדיו נרצחו, הודיע לבורסה כי הוא חוזר לפעילות

המפעל ש-10% מעובדיו נרצחו - חוזר לפעילות
מבצע חרבות ברזל - היום הראשון צילום: צלמי פלאש90

מפעל 'כפרית' שבבעלות קיבוץ כפר עזה דיווח היום (רביעי) כי חודש ויום לאחר פרוץ המלחמה - המפעל חוזר לעבודה זאת בהתאם להוראות צה"ל ופיקוד העורף.

המפעל מייצר ומפתח תערובות עבור תעשיית הפלסטיק והוא ממוקם שלושה קילומטרים מגדר הגבול עם הרצועה. באירועי השבת השחורה המפעל לא נפגע אך שלושה מעובדיו, כעשרה אחוז מכלל מצבת העובדים נרצחו בהם הדירקטור אביב קוץ שנרצח יחד עם כל בני משפחתו, סמנכ"ל הפיתוח העסקי נדב גולדשטיין וכן עובדת החברה דורית בר אילן. כמו כן, בין עובדי החברה גם משפחות של הרוגים וחטופים. 

יום לאחר פרוץ המלחמה, כאשר הצבא השתלט על היישוב, הודיעה החברה לבורסה כי המפעל בכפר עזה אינו פעיל וכי הגישה אליו נחסמה בהוראת הצבא. שבועיים אחר כך הודיע צה"ל כי המנהלים יוכלו לבקר במפעל שבמרכז הקיבוץ ולבדוק את המצב. כשהגיעו - ראו כי המפעל נותר ללא פגע.

אמש פורסם כי חודש אחרי תחילת המלחמה מפעל "יד מרדכי" חזר לפעילות - בהתאם להנחיות פיקוד העורף. המפעל ממוקם בלב הקיבוץ, שהוכרז מאז 7 באוקטובר כשטח צבאי סגור. לפני כשלושה שבועות, נשיא המדינה ביקר בקיבוץ בארי וחנך את פתיחתו המחודשת של מפעל הדפוס הנושא את שם הקיבוץ: "היה פה גן עדן שהפך לגיהינום. ומכאן אנחנו אומרים לכל העולם - שום דבר לא ישבור אותנו. יש לנו חובה מוסרית ולאומית להחזיר את בארי להיות גן עדן", אמר.

 

מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד