י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הרגע הגורלי

אחרי שבעה חודשים של סבל, התינוקת תהילה נכנסת לניתוח

מחר יערך הניתוח הגורלי לו המתינה התינוקת תהילה במשך שבעה חודשים, מהיום שבו נולדה • אחרי עיכובים חוזרים ונשנים, סוף סוף תהיה לה שפה תקינה והיא תוכל לאכול באופן ראוי • מאז שנולדה מתייסרות התינוקת ואמה, בניסיונות האכלה בלתי פוסקים, בגלל השפה השסועה – עכשיו אנחנו יכולים לעזור לצאת מהמצב הזה

אחרי שבעה חודשים של סבל, התינוקת תהילה נכנסת לניתוח
זקוקה לניתוח צילום: באדיבות המצלם

לפני חודשים אחדים, התפרסם מכתבה של אמא של תהילה. מכתב קורע לב שעורר תגובות רבות של אמפתיה ודאגה כנה לשלומה של התינוקת המתוקה, שנולדה עם שפה שסועה.
"הקב"ה זיכה אותי תינוקת קטנה וחמודה שמתמודדת עם 'שסע שלם' בשפה", תיארה האם במכתב המרגש. "ברוך ה', בזמנינו יש ניתוחים מתקדמים שמאפשרים לתקן את השסע ולהביא למצב שבו הילדים שנולדו כך יוכלו להיראות ולתפקד כאחד האדם, אבל זה כמובן עולה כסף, והרבה".

מתגייסים עכשיו למען התינוקת תהילה>>>

"הילדה שלי חמודה בעיני כמו שהיא, אני לא צריכה שאנשים אחרים יאשרו לי את זה", כתבה האם בפסקנות. "מה שכן מציק לי ובעיקר לה, לתהילה הקטנטנה, זה חוסר היכולת שלה לאכול בצורה סבירה. כשהשפה שלה שסועה, רפלקס היניקה שלה אינו יוצר את הוואקום הנדרש. היא מנסה לאכול ולא מצליחה, יחד עם האוכל נכנס לה גם אוויר. הרבה מאוד אוויר.
"היא בולעת את האוויר, סובלת סבל רב, כמה שהיא מתאמצת לאכול, כמות האוכל שנכנסת מעטה, והיא נשארת רעבה.

"לפעמים אני צריכה להאכיל אותה במשך שש שעות ברציפות, כדי להגיע למצב שבו היא שבעה. והאמת שאני בכלל לא יודעת אם היא מפסיקה לאכול בגלל שהיא שבעה, או בגלל שהיא פשוט התעייפה וכבר אין לה עוד כח".

המכתב עורר תגובות והדים נרחבים, ואכן רבים התגייסו לסייע למשפחה, אבל הסכום שגויס לא הספיק, והמשפחה נאלצה לדחות את הניתוח שוב ושוב. כשכבר התקרבו לסכום אותו הצליחו לגייס בכל מיני דרכים יצירתיות, התערער המצב הביטחוני הטיסה בה היו אמורים להגיע לניתוח באמריקה התבטלה, והניתוח שוב נדחה ועוד פעם.

בימים אלו הגיעה המשפחה לניו יורק, ומחר, יום חמישי אמור הניתוח להתקיים. המשפחה עדיין זקוקה להשלמה של הסכום הכספי הנדרש, אבל התור לניתוח כבר נקבע, והם מקווים שבעז"ה לא ייאלצו לשוב ריקם אם חלילה לא יצליחו להשיג את הסכום הנדרש.

זה הזמן שבו כל הורה, כל אדם שבחזהו מפעם לב בשר, לקרוא את המכתב המרגש, ולהשתדל לסייע לתהילה ולאמה, עכשיו, הרגע! לא להמתין ולא להתעכב.

"זה מפרק אותי רגשית", כתבה האם באותו מכתב, "זה מפרק לי את כל הבית, ולכן אין לי שום ברירה אחרת, אלא פשוט לבקש את העזרה הזאת, למרות שכאמור אני מאוד מאוד הייתי שמחה אם היתה לי אפשרות להימנע מהצעד הנואש הזה".

"תהילה שלי רוצה להכניס בקבוק לפה ולאכול בנחת ובהנאה בלי להיאבק על כל לגימה ולגימה. היא רוצה להיות בריאה, אני רוצה שהיא תהיה בריאה. מאוד מאוד רוצה. אני מתחננת, תעזרו לנו, כמה שאתם יכולים, כי בלי העזרה שלכם, אני לא אוכל לחלץ אותה מהמצב הקשה בו היא נמצאת.

"ועוד בקשה קטנה: בבקשה תתפללו על הבת שלי, תהילה בת שרה אסתר, לרפואה שלמה. ושה' יברך אתכם בשפע ברכה והצלחה, ובילדים בריאים ושלמים בגופם ובנפשם".

מתגייסים עכשיו למען התינוקת תהילה>>>

קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד