י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
קוראים לפעולה מיידית

צוותי רפואה יקיימו מחאה מחוץ למשרדי הצלב האדום בלונדון

צוותי רפואה ואנשי מקצוע בתחום הבריאות יפגינו מול הוועד הבינלאומי של הצלב האדום (ICRC) בלונדון, הם יקרו להתערבות מיידית בחטיפת בני הערובה שנחטפו מישראל ב-7 באוקטובר

צוותי רפואה יקיימו מחאה מחוץ למשרדי הצלב האדום בלונדון
כיכר החטופים והשבויים צילום: באדיבות המצלם

קבוצת אנשי מקצוע רפואיים, סיעודיים, בריאות הנפש ובעלי ברית בתחום הבריאות בבריטניה אמרו כי הם "פונים לצלב האדום ודורשים את התערבותם המיידית במשבר בני הערובה של 241 בני ערובה שנחטפו מישראל ביום שבת ה-7 באוקטובר".

"אנו קוראים לשחרור מיידי של בני הערובה שנחטפו בכוח מישראל לעזה וכעת מוחזקים בידי חמאס, ארגון טרור. בני הערובה כוללים תינוקות, ילדים, נכים, קשישים, נשים וגברים, שלחלקם יש צרכים רפואיים דחופים. יש לנו חששות כבדים לגבי רווחתם הפיזית והנפשית של החטופים ודורשים מהצלב האדום לבקר את בני הערובה כדי להעריך את מצבם הרפואי וצרכיהם", נכתב בהצהרה שפרסמו.

"אנחנו פועלים כחלק מיוזמה עולמית בשיתוף עם פורום משפחות החטופים והנעדרים. מחר יום חמישי יפגינו רופאים ואנשי מקצוע בתחום הבריאות ממוסדות רפואיים בבריטניה, יחד עם הפורום למשפחות החטופים מול משרדי הצלב האדום בלונדון.

ההפגנה תתחיל בשעה 16:30 ויישאו נאומים על ידי אנשי מקצועות הבריאות, כולל אליוט סורן, שבנו, אזרח בריטי, שרד את הטבח ב-7 באוקטובר 2023.

סורן, יועצת לטראומה, אורטופדית ומנתחת בלונדון אמרה בהצהרה: "כאנשי רפואה ובריאות, לא ננוח, ולא נשקוט עד שהצלב האדום ימלא את חובתו המקצועית והמוסרית לבקר את בני הערובה ברצועת עזה. לאפשר להם לקבל טיפול רפואי חיוני ומציל חיים. תינוקות, ילדים, גברים, נשים, קשישים ונכים, מוחזקים בשבי על ידי חמאס במשך יותר מחודש ולא זכו לביקורים הומניטריים מהצלב האדום. הטיעון לפיו הצלב האדום 'עושה כל שביכולתו' הוא הכחשה של מהות הארגון ותפקידו, ומעלה שאלות קשות לגבי אחריותו הבלתי-משוחדת, הנייטרלית והא-פוליטית, כפי שהוא מתיימר להיות".

ההפגנה תתקיים מחר 16:30 ליד משרדי הצלב האדום בלונדון 44 Moorfields, London EC2Y 9AL.

חמאס עזה בריטניה חטופים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד