ח' אייר התשפ"ד
16.05.2024
יבוא רכב בירידה

מכוניות חדשות נכנסות לישראל ואין מי שיקנה אותן

היקף המכירות של מכוניות חדשות מצטמצם בגלל המלחמה, אבל בינתיים נכנסות מכוניות חדשות לישראל ואין מי שיקנה אותן. בחודש אוקטובר השנה נרשם היקף יבוא של 17,914 יחידות, היקף נמוך יחסית שמעיד על חומרת המצב

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: רוני נאק

שוק הרכב הישראלי לא מלקק בימים אלה דבש: רק לפני כמה ימים דיווחנו אודות היקף המכירות ההולך ומצטמצם של מכוניות חדשות בגלל המלחמה, אבל אל לנו לשכוח שבזמן הזה מכוניות חדשות גם נכנסות לישראל ואין מי שיקנה אותן.

המכוניות החדשות ממשיכות להיכנס לישראל בגלל שהאוניות שנושאות את המכוניות יצאו לדרכן לישראל עוד לפני פרוץ המלחמה או שלסירוגין יבואני הרכב הישראלים לא הספיקו ולא יכולים לבטל את המשלוח.

וכך, לפי נתוני רשות המיסים בחודש אוקטובר השנה נרשם היקף יבוא של 17,914 יחידות, היקף נמוך יחסית שמעיד על חומרת המצב. לשם השוואה: באוקטובר 2022 יובאו לארץ 24,022 מכוניות חדשות – כלומר היקף הירידה הוא 25.4%. ברשות המיסים מסתפקים בציון המשפט: "הירידה ככל הנראה נובעת בחלקה מסיבות שונות שקשורות למלחמה לדוגמא התחזקות שערי החליפין ועוד".

זהו סיכום פשטני למדי לסערה שמתרחשת עכשיו, בה המטבעות הזרים כלומר הדולר והיורו פוגעים ביבואני הרכב, שלא לדבר על הלקוחות שלא ממהרים להגיע. בסיכום הכללי מתחילת השנה יובאו מינואר ועד אוקטובר השנה 222,291 מכוניות לעומת 214,922 בתקופה מקבילה אשתקד, עליה של 3.4%. המגמה הזאת צפויה עוד להתמתן.

 

 

 

מכוניות מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד