י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024

בתוך 4 שעות בלבד: המערך הטכנולוגי לחמ"ל הכנסת הוקם בהתנדבות מלאה

עם פתיחת מלחמת חרבות ברזל, פנו מהכנסת ליזם ההייטק החרדי שלומי קקון, בבקשה לקשר אותם עם חברת פיתוח תוכנה שתוכל להקים בתוך זמן קצר מערך פניות טכנולוגי עבור המפונים מהדרום ומהצפון. הכנסת הופתעה למהירות התגובה לבקשתם - ובתוך זמן קצר כל הקצוות התחברו.

בתוך 4 שעות בלבד: המערך הטכנולוגי לחמ"ל הכנסת הוקם בהתנדבות מלאה
חמ"ל פניות הציבור צילום: באדיבות קמא טק

למעשה מיד עם פרוץ המלחמה פנו מספר חברי כנסת ושרים למשה פרידמן, מנכ"ל קמא-טק, במטרה לבחון כיצד ניתן לרתום את היזמים החרדים וחברות ההייטק החרדיות לטובת שורת משימות דחופות של סיוע שנדרשו עקב המלחמה ומצב החרום במדינה. פרידמן נענה לאתגר וחיבר את יזמי ההייטק החרדים למשימה.

ואכן, הפנייה הגיעה כאמור אל יזם ההייטק שלומי קקון, שחברת הטכנולוגיה meserGO שהוקמה במתחם העבודה של קמא-טק ומשתתפת בתוכנית ה'אקסלרטור', עומדת בראשותו. שם הרימו את הכפפה, כמעט במהירות האור, יחד עם קריין הבית החרדי של החברה, יעקב רייזנר, אשר נרתם לסייע בפתיח הקו, בניתוב השיחות והקמפיין הנלווה אליו - הקימו עובדות החברה החרדיות בתוך ארבע שעות בלבד (!) מערכת מתקדמת המאפשרת לפונים הזקוקים לסיוע בעת החירום, הן להתקשר והן לשלוח הודעות וואטסאפ לחמ"ל הכנסת.

עם הצורך העולה מן השטח, הפעילו את מערך החמ"ל, כאשר המערכת פועלת באופן שבו התוכנה מקבלת את השיחות הנכנסות הישר למערכת הטכנולוגית, וכך מתאפשר לנטר את הפנייה ולעקוב אחר יישום הבקשה שהגיעה.

לתפעול המערכת השוטף, מעניקים בחברת הטכנולוגיה meserGO  תמיכה טכנית בהתגייסות מיוחדת לאורך היממה, תוך ביצוע תוספות ושינויים במערכת, לפי הצורך העולה מהשטח.

בביקור מיוחד שערך סגן יו"ר הכנסת, ח"כ ארז מלול, משה פרידמן, מנכ"ל קמא-טק ויזם ההייטק שלומי קקון, בחנו הללו מקרוב את המוקד הייעודי בחמ"ל הכנסת אליו מגיעות מדי שעה עשרות בקשות, הן בטלפון והן בוואטסאפ, מצד חיילים המשרתים בגזרות השונות, מפונים מהנגב ומהצפון, וכן פניות רבות מצדם של תורמים, המבקשים לקחת חלק במערך הסיוע.

החמ"ל הטכנולוגי הייעודי בוצע על ידי חברת הטכנולוגיה meserGO בעבר למספר רב של חברות ועסקים, ועתה, החמ"ל הפועל הישר מהכנסת, זוכה להעניק מענה מידי בכל נושא וצורך, תוך שיתוף פעולה מלא מצד כלל משרדי הממשלה והח"כים, מהקואליציה ומן האופוזיציה במתן סיוע והתגייסות עבור כלל הפונים.

"אני שמח לארח פה אנשים נפלאים", אמר סגן יו"ר הכנסת, ח"כ ארז מלול, "את מנכ"ל קמא-טק, משה פרידמן ואת ידידי שלומי קקון שגם עוסק בסטרטאפ שהתגייס למערכה עוד לפני שהיקף הפינוי התברר. meserGO היו הראשונים שהקימו חמ"ל עבור הח"כים, כדי לסייע למשפחות המפונים ולחיילים המשרתים. ניתן לומר כי כלל חברי הכנסת התגייסו למערכה, בשותפות מלאה, תוך שהחמ"ל פעיל בצורה נפלאה, אלפים מקרב אזרחי ישראל הרגישו את זה ואני שמח על כך ומחזק את ידיהם. המשיכו לעשות דברים טובים למען עם ישראל כמו שאר הדברים הטובים שאתם עושים".

עם הקמת החמ"ל אמר משה פרידמן, מנכ"ל קמא-טק: "אנו מתרגשים לראות שוב ושוב את הלב של הבוגרים שלנו, ואת הזריזות שלהם במצוות, כאשר כמו בתקופת הקורונה, גם כעת, הם נרתמים ביצירתיות, ומביאים יכולות גבוהות וחדשנות טכנולוגית, וזוכים להשתתף בסיעתא דשמיא בפעולות של הצלת חיים ועשיית חסד לעם ישראל בשעות הקשות הללו כאשר כולנו מתפללים לישועת השם״.

צרכנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד