י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
נגררה לתוך ג'יפ

המחבלים חטפו את פעילת השלום שהקדישה מזמנה לדיאלוג ישראלי-פלסטיני

אחת מהחטופות בעזה היא פעילת שלום שחתרה לדיאלוג ישראלי-פלסטיני. בסרטון ויראלי שפרסמו מחבלי חמאס, נראתה נעמה לוי נגררת מתא מטען של מכונית בעזה בעוד המון ברברי מביט בה ומריע באכזריות בלתי נתפסת

המחבלים חטפו את פעילת השלום שהקדישה מזמנה לדיאלוג ישראלי-פלסטיני
נעמה בעזה בג'יפ צבאי שנגנב מאחד הבסיסים בדרום צילום: רשתות חברתיות

קשה לשכוח את התיעוד של נעמה לוי בת ה-19 כשהיא נגררת לתוך ג'יפ בעזה, ידיה קשורות מאחורי גבה והיא מדממת. בתיעודים נראים כמה מחבלים גוררים אותה מתא המטען של המכונית למושב הנוסע בעוד אחרים מביטים ומריעים וחוגגים בברבריות ערבית.

הצעירה בת 19 היא רק אחת מבני הערובה הרבים שנחטפו ב-7 באוקטובר. כעת נחשף כי נעמה הייתה פעילת שלום שפעלה לקדם ערכים של הבנה הדדית בין ישראלים לפלסטינים.

היא השתתפה בפרויקט "ידי השלום" בארה"ב, שבו נפגשים צעירים אמריקאים, ישראלים ופלסטינים בחתירה לשלום כ"מנוף לשינוי חברתי גלובלי".

ג'ון לינדון, שהוא המנכ"ל של ארגון השלום The Alliance for East Middle Peace, שנעמה היתה חברה בו, אמר כי נעמה היא "גברת צעירה מבריקה ומשפחתה רק רוצה את ביתה".

לינדון אמר שהוא היה המום לגלות שהצעירה שהיתה משתתפת בתוכנית שלו נחטפה, ומאז הוא בקשר עם משפחתה כדי להעלות את המודעות למצבה. "ראיתי את הסרטון כמו כולם אחרי 7 באוקטובר והזדעזעתי. זה היה נורא" אמר.

נעמה היא נינה לניצולי שואה מפולין שגם הקדישה מזמנה בהתנדבות למען ילדים חלשים. לדברי לינדון, זו "אירוניה איומה" שרבים מאלה שנחטפו על ידי חמאס עסקו בפעילות שלום בין ישראלים לפלסטינים. "לחמאס לא היה אכפת את מי הם הורגים או חוטפים ב-7 באוקטובר", אמר.

בשיחה עם רויטרס על בתה, אמה של נעמה, איילת לוי שחר, סיפרה בדמעות כשתיארה אותה: "אי אפשר להתעלם ולא לראות את הסרטון של החטיפה, כי הם המשיכו להראות אותו בלופ".

נעמה רק החלה את שירותה הצבאי, כשנחטפה ב-7 באוקטובר. "אני מנסה לשמור על המחשבות שלי על כך שהיא חוזרת ואיך היא חוזרת אליי", אמרה האם השבורה.

היא הוסיפה כי היא לא מפסיקה לחשוב על הצרכים הבסיסיים של נעמה. "איפה היא ישנה? איפה היא שמה את הראש? מה היא אוכלת? היא ישנה? יש לה מים? יש לה אוויר צח? יש לה אוויר בכלל?".

היא אמרה: "תראו את הסרטונים שיש שם בחוץ. הם נכנסו וזה מה שהם רצו לעשות, הם נכנסו לעשות רוע. וזה יכול לקרות בכל מקום, זו יכולה להיות הבת של כל אחד".

כמו קרובי משפחה רבים, לוי שחר השתתפה בעצרות לקריאה לשחרור בני הערובה.

היא אמרה: "אני רק רוצה שהכל יגמר. אני לא רוצה לדבר יותר למצלמות, אני לא רוצה להיות מפורסמת. אני רק רוצה לחזור הביתה ולהחזיר את נעמה הביתה. זהו".

חטופים עזה מלחמת אוקראינה רוסיה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 19 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד