כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
מגעים אינטנסיביים

מקורות מצריים: מתקרבים להפסקת אש תמורת שחרור חטופים

מקורות מצריים מדווחים לתקשורת הערבית על קיומם של מגעים אינטנסיביים להפסקת אש הומניטרית ברצועת עזה. המקורות אמרו כי מצרים קרובה להשיג הסכם להפוגה הומניטרית ברצועת עזה ולשחרור חטופים  

מקורות מצריים: מתקרבים להפסקת אש תמורת שחרור חטופים
מלחמת חרבות ברזל צילום: דובר צה"ל

מקורות מצריים הודיעו על מגעים אינטנסיביים להפסקת אש ברצועת עזה. המקורות אמרו כי מצרים מתקרבת לעסקה של הפוגה הומניטרית ברצועת עזה בתמורה לשחרור חטופים.

‏מקור מצרי נוסף מסר לערוץ א-שרק אל ווסט הסעודי כי הפסקת האש תהיה זמנית והיא תכלול שחרור חטופים והכנסת סיוע לרצועה.

סוכנות הידיעות הצרפתית AFP דיווחה כי קטאר מתווכת במשא ומתן בין ישראל לחמאס לשחרור של בין 10 ל-15 חטופים המוחזקים ברצועת עזה, בתמורה להפסקת אש של יום או יומיים.

מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים התייחסו להצעה להפסקת אש: "אנו מברכים על חזרתם של כל חטוף וחטופה הנמצאים בעזה. יחד עם זאת, מטה המשפחות להחזרת החטופים והנעדרים דובק בעמדתו כי כל מהלך להפסקת אש, יכלול שחרור של כל החטופים מעזה".

ראש הממשלה נתניהו אמר אתמול בריאיון לרשת ABC כי "לא תהיה הפסקת אש כללית בלי שחרור החטופים. לגבי הפוגות זמניות היו כאלה בעבר ונשקול זאת כדי לאפשר יציאת חטופים וכניסת סיוע, אבל לא תהיה הפסקת אש כללית".

היום בבוקר ביקר וולקר טורק, הנציב העליון של האו"ם לזכויות אדם, במעבר רפיח בצד המצרי, שם בדק את המעבר והתעדכן על היקף הסיוע הנכנס לרצועה.

מצרים הודיעה כי היא ממשיכה במאמציה להכניס עוד סיוע הומניטרי, אתמול אישרה נשיאות מצרים כי הנשיא א-סיסי שוחח עם מקבילו הצרפתי, עמנואל מקרון, בדרכים לפתור את המשבר בעזה, ההסלמה ברצועה ומתן סיוע.

 

 

מצרים חטופים קטאר הפסקת אש מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד