כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
המחבלים שנחקרו סיפקו מידע

נחשף: כך מנצל חמאס בתי חולים ואמבולנסים

מאמץ משותף של שב"כ וצה"ל חושף איך חמאס מנצל בתי חולים, אמבולנסים, מרפאות, מסגדים ובתי ספר למטרות טרור. מחבלי חמאס שנחקרו בישראל מעידים: "לאלקסאם יש אמבולנסים משלהם, חלקם נמצאים גם בבסיס הצבאי. המראה של האמבולנסים דומה לאמבולנסים האזרחיים כדי שהם לא יעוררו חשד או יופצצו על ידי ישראל"

נחשף: כך מנצל חמאס בתי חולים ואמבולנסים
מחבלי חמאס צילום: Atia Mohammed/Flash90

ארגון הטרור חמאס משתמש באמבולנסים, בתי חולים, מרפאות, מסגדים ובתי ספר לצרכי טרור. בין היתר ארגון הטרור חמאס משתמש באמבולנסים לצורך העברת אמצעי לחימה ומחבלים במרחב הרצועה. זוהי דוגמה נוספת לניצול הציני של ארגון הטרור חמאס באמצעים אזרחיים ובהסתתרותם מאחורי אוכלוסייה אזרחית.

מחבל חמאס נשמע בהקלטה שחושף אגן המודיעין בצה"ל - אומר לתושב עזה: "אני יכול לצאת עם איזה אמבולנס שארצה".

בנוסף מפרסם שב"כ, ציטוטים מתוך חקירות שב"כ של מחבלי חמאס מכוח הנוח'בה שלקחו חלק פעיל בטבח בעוטף עזה ב-7/10 אודות השימוש שחמאס עושה בבתי חולים ואמבולנסים לטובת פעילות צבאית.

"לאלקסאם יש אמבולנסים משלהם, חלקם נמצאים גם בבסיס הצבאי. המראה של האמבולנסים דומה לאמבולנסים האזרחיים כדי שהם לא יעוררו חשד או יופצצו על ידי ישראל", מספר אחד המחבלים בחקירתו.

מחבל נוסף מעיד: "בזמן לחימה האמבולנסים משמשים בין היתר גם לפינוי לוחמים ופעילים. הם גם מעבירים בהם אוכל, מטענים ונשק כי זו הדרך הבטוחה להעביר".

וגם הם חושפים: "רוב בכירי חמאס המדיניים והצבאיים מסתתרים בבתי החולים, בעיקר בבית החולים שיפאא. הם מנצלים את בתי החולים כדי שלא יפציצו אותם".

"מתחת לבתי ספר חמאס מאחסן נשקים ותחמושת", סיפרו מחבלי הנוח'בה בחקירתם. "מקומות רבים ברצועת עזה מולכדו, כאשר הכבלים שמובילים למערכת ההפעלה נמצאים במסגדים ומרפאות של אזרחים".

חמאס מלחמת חרבות ברזל אמבולנס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד