כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
שורת החלטות

נתניהו בקבינט הכלכלי: "שר האוצר יביא 13 מיליארד לסיוע אזרחי"

הממשלה תעניק פטור מארנונה ביישובים שפונו | עובדים חדשים שיכנסו לענף החקלאות והבניין יקבלו מענק של 3,000 ש"ח | השרים דנו בסוגיית הכנסת פועלים ערבים מיו״ש - ללא תוצאות

נתניהו בקבינט הכלכלי: "שר האוצר יביא 13 מיליארד לסיוע אזרחי"
הקבינט החברתי-כלכלי צילום: קובי גדעון, לע"מ

הערב (רביעי) התקיימה ישיבת הקבינט החברתי כלכלי בהשתתפות ראש הממשלה, בנימין נתניהו ובראשות שר האוצר, בצלאל סמוטריץ'. במהלך הקבינט נדונו ארבעה נושאים: מתווה שיפוי ארנונה למגורים בערים שפונו, עדכון על מתווה מענק לעובדים ולעסקים, מתווה מענק לעובדים בתחום הבניין והחקלאות והמלצת הקבינט החברתי כלכלי לקבינט המדיני בטחוני בנושא שגרת העסקת פלסטינים. 

בנושא הארנונה הוחלט כי הממשלה תעניק פטור מתשלום ארנונה למגורים ביישובים שפונו, תוך שיפוי מלא לרשויות המקומיות ושיפוי מלא לעסקים על תשלום ארנונה עסקית. ההחלטה עברה פה אחד.

בנוסף, שרי הקבינט עודכנו בדבר מענק לעסקים ולעובדים במטרה להחזיר עובדים למקום עבודתם. המתווה כולל תקצוב של 3,000 ש"ח לחודש לעובדים מפונים שחוזרים לעבודה. המעסיקים יהיו זכאים לשיפוי מלא על עלויות שינוע והוצאות.

כמו כן, שרי הקבינט עודכנו על מענק לעובדים חדשים שיכנסו לענף החקלאות והבניין ויקבלו מענק של 3,000 ש"ח בכל חודש בחודשיים הראשונים ומענק של 4,000 ש"ח בחודש השלישי. במקרה בו העבודה תהיה באיזור שפונה על ידי רח"ל, המענק יהיה כפול ויעמוד על 6,000 ש"ח בכל חודש בחודשיים הראשונים וב-8,000 ש"ח בחודש השלישי.

השרים דנו בנוסף, לבקשת הקבינט המדיני בטחוני, בסוגיית הכנסת פועלים ערבים מיו״ש, ברקע המלצת השב״כ להכנסה מבוקרת של מספר מצומצם. הדיון הסתיים ללא המלצה בנושא זה.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בסוך הישיבה כי הוא "לחדד את הכמות הכספית שאנחנו הולכים להעביר לטובת אזרחי ישראל - אנחנו כבר הוצאנו מיליארדים רבים לעזור למפונים, לעזור למשפחות החטופים והנעדרים, לעזור לרשויות בצפון ובדרום, למשרתי המילואים ולעסקים; אבל אנחנו הולכים להביא הרבה יותר רק לחודשיים שנשארו - נובמבר, דצמבר.

צילום: קובי גדעון לע"מ.

שר האוצר יביא בשבוע הבא תקציב מתוקן לנובמבר-דצמבר שיכלול כ-13 מיליארד שקלים לסיוע אזרחי. זו תוספת ענקית. למשל, אנחנו מוציאים לעסקים פי ארבעה ממה שהוצאנו בקורונה. פי ארבעה. ואנחנו הולכים להוציא כאן סכומים גדולים מאוד. לא יחסר כסף".

 

בצלאל סמוטריץ' בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד