כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
מגיע לכדי מצבים אבסורדיים

בלאגן הטיפול במשפחות החטופים והנעדרים

גורמים שמעורים בפרטי עבודת המרכז לטיפול במשפחות החטופים והנעדרים טוענים שהטיפול מגיע לכדי מצבים אבסורדיים, שהמימון היומיומי של טיסות, של הסעים, של פערים נקודתיים וצרכים ספציפיים של המשפחות ביומיום, ממומנים על ידי גורמים אזרחיים | כך מגיבים במשרד ראה"מ ומטעמו של גל הירש

בלאגן הטיפול במשפחות החטופים והנעדרים
מיצג למען החטופים צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

לפני כמעט חודש הוקם מרכז שליטה לאומי לטיפול במשפחות החטופים והנעדרים, שאמור להיות כתובת לכל המשפחות ולרכז את כלל הסיוע הממשלתי והפעילות מול המשפחות. המרכז הזה ממוקם בבסיס פיקוד העורף, ובראשו עומד תת אלוף במילואים שלומי בן מוחה.

‏אלא שהמרכז הזה אמנם הוקם אבל הוא נעדר עד עכשיו, חודש אחרי, כל סמכות משפטית. הצעת המחליטים שאמורה לעגן את מעמדו תקועה ולא עולה לאישור הממשלה, מה שבעצם לא מאפשר למשרדי הממשלה לשתף מידע ותהליכים באופן מלא עם המרכז הזה. כך מדווח ירון אברהם ב'חדשות 12'.

‏גורמים שמעורים בפרטי עבודת המרכז הזה מספרים ל'חדשות 12' שזה מגיע לכדי מצבים אבסורדיים, שהמימון היומיומי של טיסות, של הסעים, של פערים נקודתיים וצרכים ספציפיים של המשפחות ביומיום, ממומנים על ידי גורמים אזרחיים.

‏עוד אומרים אותם גורמים שהבעיות הוצפו לכל הגורמים הנוגעים בדבר החל מהשבוע הראשון לפעילות המפקדה, אבל כעבור חמישה שבועות - העניין נותר ללא שינוי.

תגובת הממונה על השבויים והנעדרים גל הירש: "לא מכירים צורך שלא נענה. כל מה שדרש טיפול - נפתר מול כל המשרדים".

ממשרד ראש הממשלה נמסר: "גובשה טיוטה של הצעת מחליטים אצל המנכ"ל שהועברה להתייחסויות משרדי הממשלה, ברגע שתגענה ההתייחסויות נעביר את הצעת המחליטים בממשלה. פערים ספציפיים מקבלים מענה".

חטופים איתור נעדרים מטה משפחות החטופים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד