ו' אייר התשפ"ד
14.05.2024
מגיעים לנקודת רתיחה

האנטישמיות ברחבי העולם שוברת שיאים: עלייה של 240% באירועים בגרמניה

בזמן שהקהילה היהודית ברחבי העולם מתאבלת על הטראומה הקולקטיבית בישראל, אפשר היה לדמיין עולם שבו סטודנטים יהודים זוכים למילות תמיכה וניחומים בקמפוס, אך המצב הפוך. סטודנטים יהודים זוכים ליחס נוראי כולל איומים ברצח

האנטישמיות ברחבי העולם שוברת שיאים: עלייה של 240% באירועים בגרמניה
תנועת אגרוף. אילוסטרציה צילום: pixabay

הקהילה היהודית עמדה מול טרגדיה בלתי נתפסת ב-7 לאוקטובר, כאשר ארגון הטרור חמאס ביצע זוועות בקנה מידה המוני נגד אלפי ישראלים, לרבות רצח, עינוי וטבח בלתי נתפס. בזמן שבו הקהילה היהודית ברחבי העולם מתאבלת על הטראומה הקולקטיבית, אפשר היה לדמיין עולם שבו סטודנטים יהודים זוכים למילות תמיכה וניחומים בקמפוס, למצעדי תמיכה לאור נרות ולקהילה שמתגייסת לעמוד לצידם בכל הדרוש.

אלא שמספרים הולכים וגדלים של סטודנטים יהודים עומדים מול טראומה מתמשכת, בעוד שרבים מעמיתיהם לספסל הלימודים, למרבה התדהמה, הפנו להם עורף. במקום שיזכו לתמיכה, סטודנטים יהודים וישראלים מתמודדים עם הטרדות, הפגנות ומחאות אנטי-ישראליות ואיומים באלימות. לאנטישמיות ניתנה הרשות להתקיים 'על אש קטנה' במשך שנים ברחבי הקמפוסים – וכעת היא מגיעה לנקודת רתיחה.

הליגה נגד השמצה מדווחת, כי ארגון "סטודנטים למען צדק בפלסטין" (SJP) הוא שמוביל את המתקפה האנטי-ישראלית. הקמפיין האנטישמי של SJP נגד "הנורמליזציה של הציונות" משמש מזה זמן רב על מנת לדחוק לשוליים ולהוציא מן הכלל סטודנטים יהודים. כעת, הארגון האמור (בפריסה לאומית) תומך בטרור ומהלל אותו כ-"התנגדות" לגיטימית. על מנת "לשחרר את פלסטין", כך לפי הארגון – יידרשו "לא רק סיסמאות ועצרות, אלא עימות חמוש עם המדכאים".

SJP וסניפיו מהווים איום ממשי לבריאות הפיזית והנפשית ולרווחתם של סטודנטים ואנשי צוות יהודים. מנהלי המוסדות קברו את ראשיהם בחול למשך זמן רב מידיי וכשלו בכך שלא נקטו בצעדים בסיסיים כדי לטפל בסביבת הקמפוס, שהפכה לעוינת יותר ויותר. זהו הזמן לנקוט פעולה, לפני שהמצב יתדרדר עוד יותר.

ניתן היה לקוות שהמרצים יהיו גורם ממתן, שיתמכו בסטודנטים שהושפעו ישירות מהאירועים וכי ישמיעו את קולם נגד טרור, אנטישמיות ושנאה. למרבה הצער, פעמים רבות זה אינו המקרה, שכן היינו עדים למרצים שגיבו את הרטוריקה שלהם, תמכו במעשיהם ואפילו הציעו לתת ניקוד נוסף על השתתפות.

ברחבי ארה"ב כולה, קיימות דוגמאות רבות של מרצים באוניברסיטה שהתייחסו אל מעשי החמאס כאל מתקבלים על הדעת. באוניברסיטת קורנל, אחד המרצים הצהיר בפומבי במהלך הפגנה כי מתקפת החמאס הייתה "משמחת" ו-"מעוררת".

באוניברסיטת סטנפורד, דווח כי מורה ביקש מסטודנטים יהודים וישראלים להזדהות בכיתה ולעמוד בפינה, בזמן שאמר לסטודנטים האחרים כי "זה מה שישראל עושה לפלסטינים…ישראל היא קולוניאליסטית." האוניברסיטה הרחיקה את המורה ממטלות ההוראה שלו והחקירה בעניין נמשכת.

בתגובה למשבר הנוכחי, הליגה נגד השמצה עובדת באופן צמוד עם שותפיה בקמפוסים ותומכת בהם, לרבות ארגון הלל העולמי, חב"ד בקמפוס הבין-לאומית, אחוות הסטודנטים אלפא אפסילון פאי, ארגון הבוגרים היהודים, ארגון עולמי וכן עם ארגונים נוספים.

בינתיים, האנטישמיות ברחבי העולם ממשיכה לשבור שיאים. להלן מספר נתונים סטטיסטיים על האנטישמיות ברחבי העולם:

אוסטריה: 76 אירועים אנטישמיים מאז 7 באוקטובר, עליה של 300%.

צרפת: 588 אירועים דווחו למשטרה שהובילו ל-336 מעצרים.

גרמניה: עליה של 240% באירועים אנטישמיות מאז 7 באוקטובר, בהשוואה לשנה שעברה. 91% ממקרים אלו הינם אנטישמיות על רקע אנטי-ישראליות.

דרום אפריקה: לפי ועד הקהילה היהודית בדרום אפריקה, מספר התקריות האנטישמיות בחודש אוקטובר עלה ב-720% בהשוואה לשנה שעברה.

בריטניה: ארגון CST, הארגון לביטחון הקהילות היהודית בבריטניה ציין כי בין 7-23 באוקטובר, מעל 600 תקריות אנטישמיות דווחו, המספר הגדול ביותר של תקופה של 17 ימים מאז הארגון החל לתעד אירועים אנטישמיים בשנת 1984. מספר זה מהווה גידול של 641% בהשוואה לאותה תקופה בשנה שעברה.

ארגון הלל העולמי, הליגה נגד השמצה ומרכז ברנדייס, יחד עם משרד עורכי דין גיבסון, דאן וקרטצ'ר, הודיעו על הקמת קו סיוע משפטי המעניק הגנה משפטית ללא עלות לסטודנטים אשר חוו אנטישמיות.

כל סטודנט, משפחה, פקולטה או חבר סגל יוכל להגיע לאתר האינטרנט או לסמס CALLhelp למספר ייעודי על מנת לדווח על אפליות על רקע אנטישמי, איומים, הטרדות, וונדליזם או אלימות אשר מצריכים אולי פעולה משפטית.

עורכי הדין יבצעו הערכות של מקרי אפליה על רקע אנטישמי ושנאה, יבצעו ראיונות לאיסוף מידע מעמיק ויעניק שירות פרו בונו לקורבנות שיבחרו להתקדם משפטית עם מקרים ספציפיים.

אנטישמיות ארצות הברית חמאס ארגון הליגה נגד השמצה אנטישמיות מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד