ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
בהוראת הנשיא ביידן

האמריקנים תקפו מחסן של משמרות המהפכה מאיראן במזרח סוריה

אחרי עשרות תקיפות של המיליציות הפרו איראניות על בסיסים אמריקניים בסוריה ובעיראק, ארה"ב תקפה הלילה במזרח סוריה. פעם שנייה שהאמריקנים מגיבים על התקיפות האלה מתחילת המלחמה

האמריקנים תקפו מחסן של משמרות המהפכה מאיראן במזרח סוריה
תקיפה אווירית בסוריה צילום: צילום מסך

אחרי עשרות תקיפות של המיליציות הפרו איראניות על בסיסים אמריקניים בסוריה ובעיראק, צבא ארה"ב תקף הלילה יעדים בחלק המזרחי של העיר דיר א-זור, מזרח סוריה בקרבת הגבול עם עיראק. פעם שנייה שהאמריקנים מגיבים על התקיפות האלה מתחילת המלחמה.

שר ההגנה האמריקאי לויד אוסטין הגיב על התקיפה של ארה"ב במזרח סוריה: "בהוראת הנשיא ביידן, כוחות צבא ארה"ב ביצעו תקיפה בהגנה עצמית על מתקן במזרח סוריה המשמש את משמרות המהפכה האיסלאמיים וקבוצות קשורות לאיראן. תקיפה זו בוצעה על ידי שני מטוסי F-15 אמריקאים נגד מתקן לאחסון נשק".

עוד נמסר משר ההגנה: "מתקפת הגנה עצמית מדויקת זו היא תגובה לסדרה של התקפות נגד חיילי ארה"ב בעיראק ובסוריה על ידי שלוחות של כוח משמרות המהפכה-קודס. לנשיא אין עדיפות גבוהה יותר מבטיחות אנשי ארה"ב, והוא הנחה את הפעולה להבהיר שארה"ב תגן על עצמה, על אנשיה ועל האינטרסים שלה".

לסיום אמר: "ארצות הברית מוכנה לחלוטין לנקוט צעדים נוספים הדרושים כדי להגן על האנשים שלנו ועל המתקנים שלנו. אנו קוראים נגד כל הסלמה. ארה"ב תמשיך לבצע משימות נגד דאעש בעיראק ובסוריה".

תקיפה בסוריה איראן ארצות הברית מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד