ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024
"ללא תנאים מוקדמים"

שרי החוץ במפגש הפסגה: "לשחרר את החטופים לאלתר"

שרי החוץ של שבע מדינות החברות בפורום הכלכלי G7 שהתכנסו לפסגה השנתית בטוקיו בירת יפן הצהירו יחדיו תמיכה בישראל וגינוי חד משמעי למעשי החמאס. בנוסף קראו השבעה לשחרר מיידית את כלל החטופים ללא תנאים מוקדמים

בלינקן עם נשיא יפן, קישידה פומיו
בלינקן עם נשיא יפן, קישידה פומיו צילום: דוברות השר

שרי החוץ של פסגת ה-G7 של קנדה, צרפת, גרמניה, איטליה, יפן, בריטניה וארצות הברית והנציג העליון של האיחוד האירופי התכנסו בטוקיו בירת יפן. 

בסיומה פרסמו הצהרה משותפת שבה נאמר: "אנו מגנים באופן חד משמעי את התקפות הטרור של חמאס ואחרים ברחבי ישראל שהחלו ב-7 באוקטובר 2023, כמו גם את התקפות הטילים המתמשכות נגד ישראל. אנו מדגישים את זכותה של ישראל להגן על עצמה ועל אנשיה, בהתאם לחוק הבינלאומי, שכן היא מבקשת למנוע הישנות. אנו קוראים לשחרור מיידי של כל בני הערובה ללא תנאים מוקדמים".

עוד מסרו השרים, "אנו מביעים את אהדתנו העמוקה ואת תנחומינו לקורבנות הפיגועים הללו ולמשפחותיהם, כמו גם לכל האזרחים, הפלסטינים, הישראלים ואחרים, כולל אזרחינו שלנו, שמתו או נפצעו במהלך הסכסוך הזה. לישראלים ולפלסטינים יש זכות שווה לחיות בביטחון, בכבוד ובשלום. אנו דוחים אנטישמיות ואיסלאמופוביה בכל צורה בחברות שלנו ובכל מקום בעולם".

פסגת השרים. (לשכת השר בלינקן)

לצד זאת, אמרו השרים: "אנו מדגישים את הצורך בפעולה דחופה לטיפול במשבר ההומניטרי המדרדר בעזה. על כל הצדדים לאפשר תמיכה הומניטרית ללא הפרעה לאזרחים, לרבות מזון, מים, טיפול רפואי, דלק ומקלט, וגישה לעובדים הומניטריים. אנו תומכים בהפסקות הומניטריות ובמסדרונות כדי להקל על סיוע נחוץ דחוף, תנועה אזרחית ושחרור בני ערובה. יש לאפשר גם לאזרחים זרים להמשיך ולעזוב. אנו מדגישים את החשיבות של הגנה על אזרחים וציות לחוק הבינלאומי, בפרט המשפט ההומניטרי הבינלאומי. מאז ה-7 באוקטובר, התחייבו חברי ה-G7 על 500 מיליון דולר נוספים עבור העם הפלסטיני, כולל באמצעות סוכנויות האו"ם וגורמים הומניטריים אחרים. אנו קוראים למדינות ברחבי העולם להצטרף אלינו למאמץ זה. אנו מברכים על הוועידה הבינלאומית ב-9 בנובמבר בפריז בנושאים הומניטריים".

בנוסף גינו שרי החוץ של שבע המדינות את מה שמכנה התקשורת בהכללה "אלימות מתנחלים" ואמרו: "העלייה באלימות של מתנחלים קיצוניים נגד פלסטינים היא בלתי מתקבלת על הדעת, מערערת את הביטחון בגדה ומאיימת על הסיכויים לשלום בר קיימא. חברי ה-G7, יחד עם שותפים באזור, פועלים באינטנסיביות כדי למנוע מהסכסוך להסלים ולהתפשט יותר. אנחנו גם פועלים יחד, לרבות באמצעות הטלת סנקציות או אמצעים אחרים, כדי למנוע מחמאס את היכולת לגייס ולהשתמש בכספים לביצוע מעשי זוועה".

בלינקן עם שר החוץ של בריטניה ג'יימס קלברלי.

"חברי ה-G7 מחויבים לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם שותפים להכנת פתרונות ברי קיימא ארוכי טווח לעזה וחזרה לתהליך שלום רחב יותר בהתאם לפרמטרים המוסכמים בינלאומיים. אנו מדגישים כי פתרון שתי מדינות, המחזה את ישראל ומדינה פלסטינית בת-קיימא שחיה זו לצד זו בשלום, ביטחון והכרה הדדית, נותר הדרך היחידה לשלום צודק, בר קיימא ובטוח". לשון ההצהרה.

אנתוני בלינקן מלחמת חרבות ברזל חטופים חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד