כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
בבור בקריה

ההפרעות לרמטכ"ל בדיון החסוי: "תגיד את זה לחיילים"

שתי חברות כנסת החברות בוועדת חוץ וביטחון הפריעו לרמטכ"ל לתת סקירה ביטחונית על מצב המלחמה לראשונה מאז פרצה לפני למעלה מחודש. היו"ר אדלשטיין איים להוציא את אחת מהן

ההפרעות לרמטכ"ל בדיון החסוי: "תגיד את זה לחיילים"
הרצי הלוי בכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הפרעות לרמטכ"ל בסקירה שנערכה בבור בקריה. הרמטכ"ל הרצי הלוי הופיע אתמול (רביעי) במקום וסקר את התקדמות הלחימה.

לפי כמה גורמים שנכחו, סקירתו הופרעה שוב ושוב על ידי החברה בוועדת חוץ וביטחון, חברת הכנסת טלי גוטליב מ'הליכוד' שהתעקשה לשאול שאלות מבלי להמתין לזמן המיועד לכך, עד כדי כך שיו"ר הוועדה, חברה למפלגה יולי אדלשטיין, התריע שייאלץ להוציא אותה מהדיון, באופן חריג ביותר לוועדה הזו. כך דווח ב'חדשות 13'.

גוטליב גם דורשת במכתב ליו"ר הכנסת אמיר אוחנה לזמן את הרמטכ"ל שוב לוועדה, אחרת לדבריה תאלץ להציף את שאלותיה במליאת הכנסת, שאלות שרבות מהן אמורות בכלל להיענות על ידי דרג מדיני.

כשנדונה שאלת היום שאחרי המלחמה והרמטכ"ל ביטא את העמדה המוכרת של הממשלה - שישראל לא תחזור לשלוט בעזה דרך קבע, ח"כ לימור סון הר מלך מ'עוצמה יהודית' הטיחה "תגיד את זה לחיילים".

ח"כ גוטליב מסרה בתגובה לדיווח: "יו״ר הוועדה לא מאפשר לחבריה לקיים את חובתם לציבור ולפקח על החלטות הדרג המדיני והצבאי. אדלשטיין קבע דיון של שעתיים בלבד, חובתי לשאול שאלות וכפי שאמר הרמטכ"ל - השאלות שלי חשובות ונוקבות".

לפי כל הגורמים, חוץ מהמקרים המיותרים האלה, הדיון התנהל בענייניות, הרמטכ"ל נתן סקירה מקיפה ומעמיקה, ורוב רובם של הח"כים כיבדו מאוד אותו ואת המעמד.

מלחמת חרבות ברזל הרצי הלוי ועדת חוץ וביטחון גוטליב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד