כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
"אי אפשר להמשיך"

בן צור: "בסוף המלחמה נתניהו ייאלץ ללכת לבחירות"

השר יואב בן צור התייחס לשאלת היום שאחרי המלחמה ואמר כי "בסוף המלחמה נתניהו ייאלץ ללכת לבחירות בתוך 90 יום". לדבריו, "ראש הממשלה בעצמו ייזום את הבחירות. אי אפשר להמשיך כך יותר". לאחר שהתעוררה סערה, בן צור הבהיר: "טעיתי בשיקול הדעת"

בן צור: "בסוף המלחמה נתניהו ייאלץ ללכת לבחירות"
ישיבת ממשלה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר העבודה יואב בן צור התייחס בריאיון ל'מעריב', לשאלת היום שאחרי המלחמה ואמר: "בסוף המלחמה נתניהו ייאלץ ללכת לבחירות בתוך 90 יום, וזה יהיה עוד לפני ועדת חקירה כזאת או אחרת. זאת דעתי. ראש הממשלה בעצמו ייזום את הבחירות. אי אפשר להמשיך כך יותר. הציבור יגיד את דברו ואז נראה אם נתניהו יקבל מנדט".

לדבריו, "ההגינות מחייבת שאחרי אירוע נורא כזה, הציבור חייב להגיד את דברו. הממשלה לא תוכל להמשיך לתפקד במצב הנוכחי. כולם לוקחים אחריות על מה שהיה. גם אני, כשר בממשלה, לוקח אחריות".

מאוחר יותר, בעקבות הסערה שהתעוררה, הבהיר השר את הדברים ומטעמו נמסר: "דבריי הוצאו מהקשרם. בתשובה לשאלה הקבועה על אחריותו של ראש הממשלה נתניהו ביקשתי לומר שזו לא העת לעסוק בזה ולאחר המלחמה נתניהו בעצמו יוביל את החקירה.

בכל מקרה, הדברים אינם מייצגים כלל את עמדת תנועת ש״ס, הנקבעת ע״י מועצת החכמים ומובאים ע״י יו״ר התנועה בלבד. במלחמה לא מדברים פוליטיקה וטעיתי בשיקול הדעת", כך בן צור.

באשר לעמדתו בוויכוח בנושא הכספים הקואליציוניים אמר השר בריאיון: "הכספים הקואליציוניים נועדו להשוות את תנאי החינוך התורני לרשת הממלכתית. אחרי הרבה שנים הוחלט ליישם רפורמת אופק חדש גם אצלנו".

לדבריו, "ברשת מעיין החינוך של ש"ס מדובר על הקצאת 150 מיליון שקל (מתוך 300 מיליון שקל), ובסך הכל מדובר על כ־1.1 מיליארד שקל, כולל 2024. אני לא מבין מדוע קוראים לזה כסף קואליציוני. התשלום חייב היה להיות חלק מבסיס התקציב".

בן צור הוסיף: "המורים שלנו לא אמורים להיות מקופחים. משכורות ספטמבר כבר שולמו ואם ייקחו חזרה את הכסף, יהיה בלגן שלם. יש במשרד החינוך מחוז חרדי עם עשרות מפקחים בכל בתי הספר. מה זה הקשקוש הזה שאין פיקוח?".

עוד אמר: "חלק מהכספים מיועד לסמינרים למורות במכללות, לתרבות תורנית ותרבות חרדים. שר האוצר הבטיח שהוא פותח את תקציב 2024 ומהיום והלאה לא יהיו יותר כספים קואליציוניים והכול יהיה בבסיס התקציב. אני מקווה שמעתה והלאה, לא יהיו יותר טענות".

בנושא גיוס חרדים אמר: "חרדי שחושב שהוא יכול לתרום לצבא במקומות שהוא יכול להרשות לעצמו, שיתגייס. אני לא מדבר על אלה שיושבים ללמוד תורה, שתורמים בדרכם להצלת עם ישראל. אבל אני נגד התופעה שאנשים סתם יישבו ללא מעש".

לדבריו, "המלחמה הביאה לשינוי בעמדות הציבור החרדי וכלל הציבור. תראה את גודל הפילוג שהיה לפני חודש וקצת ומה שקורה עכשיו בעם ישראל. המדובר בהתגייסות יוצאת דופן המסמלת את אופיו האמיתי של העם. מה שהיה בעבר מת ואני מקווה שנוכל לשמור על אחדות גם בעתיד".

בנימין נתניהו מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד