כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מהדורת סוף השבוע

לייבל'ה עם כל הנייעס מזירות הלחימה והמתגייסים החדשים

והשבוע בלייבל'ה: במשרד פרסום חרדי הוציאו עובדים לחל"ת, הנגיד מבני ברק שאירח את הכתב הצבאי הבכיר, הבן של הרבי שנוסע ברכבת, לחיצת היד בין חבר ה'מועצת' לאיש סודו של הראש"ל, יועץ התקשורת שקפץ לדברר את צה"ל בחרדים. וגם: כל השמחות - המו"ל שחיתן, העיתונאי המדיני שברמ"צ וארבעה דורות במשפחת הצלמים  

לייבל'ה עם כל הנייעס מזירות הלחימה והמתגייסים החדשים
לייבל'ה צילום: עיבוד בחדרי חרדים

לייבל'ה לא נרגע מאז יום שישי שעבר עת נאלץ להתכונן לשבת מוקדם מהרגיל, גם בגלל שעון החורף וגם בגלל הנאום המדובר של מנהיג חיזבאללה. לייבל'ה, שהיה דרוך להקשיב ל'שיעור כללי' של נסראללה, אחרי שלל הבדיחות שקדמו לנאום שהוכרז כבר שבוע קודם, נרגע לשמוע שאין לו כל כוונה להיכנס לעימות בצפון. לייבל'ה מחכה לצאת השבת כדי לשמוע את הנאום השני של חסן נסראללה שהחליט לנאום בשבת, אולי דווקא בגלל החרדים שהתבדחו על הנאום שלו. 

כך או כך, לייבל'ה שמע כי צה"ל הספיק לכתר את עזה לפני שבת בהוראת הרבנות הצבאית בכדי להספיק להקים עירוב לפני כניסת שבת.

באזור היוקרה של בני ברק התכנסו השבוע בחצר הווילה של אחד הנגידים הנסתרים קבוצה של חרדים שרצו ללמוד על דרכי המלחמה וגם לדעת מה שומרים בצה"ל לאולפן שישי. וכך, הכתב הצבאי הבכיר יוסי יהושע לימד בעזרת מפות את החרדים העובדים כיצד מתקבלות ההחלטות וכמובן מתי החיילים יהיו בתוך שיפא. 

לייבל'ה, שעוקב מקרוב אחרי עניין הקיצוצים במשרדי הפרסום בצל המלחמה, קיבל דיווח על משרד פרסום המפרסם דברים רבים במגזר, שהוציא את עובדיו לחל"ת עד יעבור זעם.

ובאם עסקינן במשרדי פרסום, קופת חולים 'מאוחדת' יצאה היום בפרסום בעיתונות החרדית על מכרז לשירותי פרסום ויח"צ למגזר החרדי. לייבל'ה קורא לכל היחצנים לגשת ולהתמודד.

בעוד משרדי הפרסום נאנקים, בעיתון 'יתד נאמן' מנצלים את ימי המלחמה, לצרף מנויים חדשים לעיתון. ברוח הימים, יש מבצע מיוחד לתושבי הדרום ומחיר אחר לשאר חלקי הארץ.

השבוע עקב לייבל'ה אחרי כל המתגייסים לשלב ב' והתרגש מאוד לראות את אלה שלא התגייסו ונזכרו להתגייס, בין היתר ראה לייבל'ה את העיתונאי יקי אדמקר, מוואלה, קול ברמה וערוץ 14 בא להתגייס יחד עמו הגיע גם מיכאל שמש שהתרגש מאוד ללוות את יקי. 

כך גם מנהלת החרדים בצה"ל התגייסו לסלפי מרגש עם הבן של אריה דרעי ויקי אדמקר, מלבד העיתונאי החרדי ששמו טרם הותר לפרסום והוא העדיף להתגייס בשושו מבלי שידעו. 

לאחר שהחרדים שמתביישים מעצמם התגייסו, לייבל'ה הבין את הסיבה: הדבר החזק ביותר שקרה במלחמה הוא הספא הנייד שהביא איש החסד שי גראוכר לחיילים בשטחי הכינוס ובגבול עם עזה אחרי שכבר כיבסו את הבגדים וגיהצו את המדים קפצו היישר לג'קוזי עם קצף והתפנקו.

 

מי שנסע לבארי בשנה ראשונה היה העיתונאי עקיבא וייס מכאן 11 שיצא לחרף נפשו בטבח הגדול והריח הנורא שגרמו הנאצים מעזה. 

רועי לחמנוביץ ויוסי ריינר מדוברות עיריית בית שמש, סיירו השבוע בגיא ההריגה בכפר עזה ובעיר שדרות. הסיור נערך במסגרת ביקור של דוברי רשויות מקומיות ומשרדי הממשלה בהובלת לשכת העיתונות הממשלתית.

דיויד בדר חובש 'איחוד הצלה' ומנהל מרכז שירות כלי תחבורה שטיפל בפצועים תחת אש בשמחת תורה התחמש היום באקדח חדש. 

לייבל'ה הגיע השבוע גם לכנסת שם ראה את ח"כ משה טור-פז מיש עתיד יוצא מהכנסת עם מדים. 

בתפילת מנחה השבוע בכנסת ניגש לעמוד שר הדתות ח"כ מיכאל מלכיאלי שאף נשא תפילה נרגשת לשלום הלוחמים בעומק רצועת עזה ושטחי הכינוס. 

את סגן יו"ר הכנסת ח"כ ארז מלול ראה לייבל'ה השבוע בקבלת ברכה והתייעצות במעונו של האדמו"ר רבי ברוך אבוחצירא בנתיבות.

לייבל'ה ראה השבוע בשדה התעופה משהו יצירתי מאוד: חסידי סערט ויז'ניץ שנסעו עם רבם ללונדון להשתתף בברית של הנכד רצו לסדר לאדמו"ר עמוד לתפילה ומיד העמידו את כל קופסאות השטריימלים. לבסוף נמצא סטנדר חילופי כמעט כמו הסטנדר שהוצב בעזה. 

אפרופו סערט ויז'ניץ, לייבל'ה שנסע ברכבת השבוע הופתע לראשות את בנו בכורו של הרבי - הרה"צ רבי ברוך הגר נוסע ברכבת כאחד האדם ולא עם דרייברים או נהג צמוד. 

ומי שהמריא השבוע לארה"ב הוא הרב יעקב גרוסברד נאמנו של מרן הגרב"מ אזרחי זצ"ל שסיים את השבעה על רבו. לפני צאתו הוא התברך מהגר"י אזרחי ראש ישיבת מיר. האם גרוסברד עובר למיר? ימים יגידו. 

ברקע המלחמה, כוכב הזמר החסידי יעקב שוואקי הגיע לישראל כדי לעודד את החיילים ותושבי העוטף. סוכן של לייבל'ה תפס את הזמר האמריקאי מפזז עם שריו שנשמעו מאחת החנויות בשוק מחנה יהודה בירושלים.

שוואקי גם הגיע לתפילה מול אבני הכותל המערבי ונשא תפילה נרגשת לשלומם של החיילים. 

בבית החולים שיבא – תל השומר ראה לייבל'ה את אבי תנועת הקירוב הגאון הרב יצחק דוד גרוסמן מברך את הזמר ישי ריבו במסגרת אירוע של "מגדל אור" למען חיילי צה"ל הפצועים ומאושפזים בבית החולים.

ללייבל'ה נודע השבוע כי יועץ התקשורת חזקי שכטר קפץ למילואים וחזר לדברר את צה"ל לתקשורת החרדית. לייבל'ה מאחל הצלחה והסברה חזקה לשכטר. 

עוד בפרסום: מאיר אייזנברגר מהשיווק של עיתון 'קהלא קדישא' של חוגי העדה החרדית עזב את תפקידו לאחר שבע שנים. לייבל'ה שמע כי אייזנברגר מתחיל תפקיד חדש אבל את זה נחשוף בשבוע הבא. 

השבוע קפץ לייבל'ה לבית שמש להגיד מזל טוב לעורך חדשות 'משפחה' ישראל יוסקוביץ מבכירי הכתבים בתחום המדיני. לייבל'ה ידע כי יוסקוביץ לא פספס את התדרוך של נתניהו לכתבים המדיינים גם שעות לפני השמחה. 

בבר מצווה ראה לייבל'ה את עורכי 'משפחה' הבכירים יוסי אליטוב, ישראל א. גרובייס, ומנהל המערכת אהרן קליגר.

גם עורך המגזין אריה ארליך הגיע וזכה לחיבוק חם מבעל השמחה. 

לייבל'ה גם קפץ השבוע לאולמי בית ישראל בירושלים שם נערך שבע ברכות לרגל נישואי בתו של מו"ל 'בקהילה' הרב אריה לייב פפר, דמות תורנית בפני עצמה. בשמחה השתתפו רבנים, שרים, חכי"ם, עסקנים וצמרת העיתונות והפרסום החרדים.  

תמונה מעניינת שצדה את לייבל'ה הייתה לחיצת יד בין חבר מועצת חכמי התורה הגר"ד יוסף לבין דודו עמר מקורבו של אחיו, הראש"ל הגר"י יוסף. 

השבוע גם נערכה ברית לבנו של הצלם נפתלי לרר, בנו של גדול הצלמים שוקי לרר, ויקרא שמו בישראל 'אורי'. (אולי עם שם אורי מגידיש, לייבל'ה צריך לבדוק). מי ששימש כסנדק היה הסבא שוקי לרר שהופתע מהכיבוד לאחר שחשב כי אחד מגדולי ישראל ישמש סנדק, אך לרר הצעיר העדיף כי השמחה תהיה בחיק המשפחה והחברים. 

לאחר מכן הצטלמו ארבעה דורות גם הסבא רבא, החזן הצבאי הרב מנחם לרר, הבן שוקי, הנכד נפתלי והנין אורי לרר. 

אגב, כבר ביומו הרביעי של התינוק בדק האבא הצלם נפתלי לרר את העדשה של המצלמה האם היא יותר ארוכה מהתינוק החדש. וזו התוצאה.

לייבל'ה הגיע השבוע לשמחת החתונה לחתן החשוב אסף רעני הרל"ש של לשכת יו"ר ועדת הבריאות של הכנסת ח"כ יוני משריקי. בשמחה השתתפו המונים ובראשם חברי הכנסת של ש"ס לצד חברים ועוד.

בשמחה ראה לייבל'ה את יו"ר ועדת הבריאות ח"כ יוני משריקי בסוד שיח עם חבר מועצת חכמי התורה הגאון רבי שלמה מחפוד. 

גם הפוסק הגאון רבי עמרם פריד הגיע לברך את אסף רעני בשמחה הגדולה. 

לאחר שחזר מפולין מהדינר של חסידות רחמסטריווקא, ראש העיר ישראל פרוש נצפה מתחדש בחליפה חדשה בחנות המותג GB. 

לייבל'ה גם הגיע השבוע למונטריאול שבקנדה שם ראה המשב"ק לבית בעלזא הרב שמעון וואלף קליין בשיחה עם המועמד לשמש כחבר בד"ץ העדה החרדית או לגאב"ד הרב כץ אב"ד זיבעוי.

האדמו"ר מלייפניק מב"ב השוהה בימים אלו במונטריאול נצפה בשיחה עם הנגיד ר' ישראל אליעזר אדלר מבעלי רשת החנויות ליפאס. 

בקרית יואל מונרו ראה לייבל'ה את הזמיר זאנוויל וינברגר מתברך בחמימות ממורו ורבו האדמו"ר מדושינסקיא לאחר שהגיע לשיר ולזמר בשמחת החתונה הגדולה בחצרות סאטמר - דושינסקיא. האם זאנוויל גם יופיע בכ"א כסלו בסאטמר? לייבל'ה ימתין.

אנשי התקשורת החב"דית שהגיעו מישראל לסיקור כינוס השלוחים העולמי בניו יורק, חיים שאול נוישטט, ולוי נוישטט מ"עדכוני חב"ד", והרצל קוסאשווילי, ושניאור שיף מ"חב"ד און ליין", נתפסו בעדשה של הצלם חיים טויטו.

שר הרווחה יעקב מרגי השתתף השבוע בטקס הנצחת שם מתפרת 'המשקם' בכפר יאנוח-ג'ת על שמם של סא"ל סלמאן חבקה ועלים סעד, במתפרה מועסקות נשים עם מוגבלות מהחברה הדרוזית שתופרות מידי שנה 60,000 מדים לחיילי צה"ל שם ניחם את משפחות הגיבורים סלמאן ועלים שהקריבו את חייהם למען ביטחון ישראל.

יועץ התקשורת של השר מרגי, יוני אוחנה נצפה בסיום הטקס ביאנוח-ג'ת עם מנהיג העדה הדרוזית השייח מואפק טאריף, שהודה ושיבח את הודה נאומו המרגש של השר מרגי בו קרא לתקן את חוק הלאום בצורה מאוזנת ולתת ביטוי עמוק לחברה הדרוזית.

אחרי שהפך לסצנה תקשורתית ולדמות מוכרת בכל בית ישראלי, לייבל'ה ראה את אליהו יוסיאן שעלה מאיראן וזוכה לפופולריות רבה, כשהוא מרוכז בשיחה עם איש התקשורת יעקב פלבינסקי. לייבל'ה לא רצה להפריע, אבל התאכזב שלא היה בכלל חומוס.

את איש היח"צ הגוראי פנחס פלינקר שלא נח לרגע, ראה לייבל'ה כשהוא מתברך בחמימות רבה במעונו של הרבי מויז'ניץ, זאת לאחר שהביא למקום את בכירי הנהלת זק"א אשר זכו לשעה של קורת רוח במעונו של הרבי שחיזק אותם על מלאכת הקודש במהלך החודש האחרון במסירות נפש של ממש.

בכמה קומות מתחת לאדמה, נערכה במרכז הרפואי 'הדסה' בהר הצופים ישיבה של וועדת הבריאות בראשות היו"ר הנמרץ ח"כ יוני משריקי, שהגיעו לראות את בניין השיקום החדש שנבנה בעלות של מאות מיליוני שקלים.

יו"ר ארגון 'לב מלכה' הרב אהרן לייב אברמן, התברך השבוע מהאדמו"ר רבי דוד אבוחצירא בנהריה יחד עם ילד שבחסדי שמים הבריא.

ברכות לארי קופרשטוק, הצלם החסידי של העיר ביתר שעבר להתגורר בעמנואל. השבוע הוא קבע מזוזה בביתו החדש ולייבל'ה מקווה שסוף סוף ישמעו מהעיר בשומרון. 

לפינת המזל טובים השבועית, ושירבו שמחות בישראל בימים אלו:

ברכת מזל טוב למשב"ק האדמו"ר מנדבורנה הרב מיכאל אליעזר פרידמן לרגל שמחת אירוסי בנו הבה"ח אייזיק צבי בשעה טובה מבחירי ישיבת נדבורנה. שמחת הווארט נערכה בבית הרבי. 

ברכת מזל טוב ליענקי חנון, מעסקני חסידות שומרי אמונים, לרגל שמחת הולדת הבת בשעה טובה ומוצלחת. הקידוש בשבת בבית מדרשו של האדמו"ר משומרי אמונים ברחוב שפת אמת בבני ברק.

ברכת מזל טוב ליהודה כהן יועץ שר הבריאות אוריאל בוסו, לרגל שמחת הולדת הבן בשעה טובה, למעמד ה'ברית יצחק' לילה לפני הברית הגיעו לכבד גם השר בוסו וגם השר מיכאל מלכיאלי.

בשמחת הברית לנכדו של הזמר ישי לפידות ראה לייבל'ה את עמירן דביר מתברך מישי הסנדק כתלמיד בפני רבו. לייבל'ה שולח מזל טוב.

לייבלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד