כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
"דורשים פעולה מיידית"

גנץ: "עיתונאים שידעו על הטבח - אינם שונים מהמחבלים"

חבר קבינט המלחמה השר גנץ הגיב לתחקיר שהעלה כי צלמי עיתונות שעובדים עם סוכנויות ידיעות וכלי תקשורת בינלאומיים ליוו את הטבח בעזה ואמר כי הם אינם שונים מהמחבלים. במקביל, מערך ההסברה הלאומי שבמשרד ראש הממשלה דורש כי תינקט פעולה מיידית

גנץ: "עיתונאים שידעו על הטבח - אינם שונים מהמחבלים"
השר בני גנץ בהצהרה צילום: באדיבות המצלם

בישראל מגיבים הבוקר (חמישי) בחריפות לתחקיר שפורסם באתר HonestReporting וממנו עולה כי מספר צלמי עיתונות שעובדים למען סוכנויות ידיעות וכלי תקשורת בינלאומיים בולטים, ביניהם רשת CNN והניו יורק טיימס הצטרפו לסיקור מעשי הטבח האכזריים של מחבלי חמאס.

חבר קבינט המלחמה, השר בני גנץ כתב: "אם היו עיתונאים שידעו על הטבח, ששתקו וצילמו בזמן שילדים נטבחו - הם אינם שונים מהמחבלים ודינם חד הוא".

השר בן גביר כתב: "מי שהיה בטבח וצילם, מי שהיה בטבח ובזז, מי שהיה בטבח ושתק. ‏הוא מחבל! ולמחבלים יש דין אחד."

במקביל, מערך ההסברה הלאומי שבמשרד ראש הממשלה דורש כי תינקט פעולה מיידית בנוגע ל"צלמים בשירות חמאס", כהגדרתם.

בהודעה שפורסמה נאמר כי "מערך ההסברה הלאומי שבמשרד ראש הממשלה רואה בחומרה רבה את תופעת הצטרפותם של צלמי עיתונות העובדים עם כלי תקשורת בינלאומיים, לסיקור מעשי הטבח האכזריים של מחבלי חמאס, ביום שבת 7/10/2023 ביישובי עוטף עזה. אנשי תקשורת אלו הינם שותפים לפשעים נגד האנושות.

מדובר בפגיעה בכללי האתיקה המקצועית. לשכת העיתונות הממשלתית הוציאה הלילה מכתב דחוף לראשי מערכות התקשורת בהן מועסקים צלמים אלו, וביקשה הבהרות בעניין. מערך ההסברה הלאומי דורש כי תינקט פעולה מיידית", נמסר.

 

בני גנץ מלחמת חרבות ברזל חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד