כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
קצב מכירות חסר תקדים

מחסור עולמי בתפילין: יהודים רבים בהתעוררות גדולה

בחב"ד מדווחים על מחסור עולמי בתפילין כאשר יהודים רבים נוהרים בחזרה ליהדות. בתקופה של סכסוך, יהודים מגלים מחדש את אמונתם ומתעוררים רוחנית וחוזרים לשורשים  

מחסור עולמי בתפילין: יהודים רבים בהתעוררות גדולה
חיילים ברמת הגולן צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

למרות הדיווחים על יהודים שחוששים להראות את אמונתם כלפי חוץ על רקע האנטישמיות הגואה בעולם, הרבה יהודים מתחברים חזרה לשורשים.

"יש מחסור עולמי בתפילין ובמזוזות", אמר הרב מוטי זליגסון עורך ראשי של אתר החב"די chabad.org.

"אנחנו רואים כמות עצומה של אנשים שרוצים להתחבר ליהדות אמר הרב זליגסון. "אנשים שרוצים להתחיל להניח תפילין מדי יום, לשים מזוזה על הדלת, להדליק נרות שבת, להגיע לבית הכנסת או לשמור שבת ולהיות עם יהודים אחרים".

רבים גם חובשים כיפות ועונדים שרשראות עם מגן דוד. "הם אומרים שהם חלק מהעם היהודי", אמר הרב זליגסון.

במהלך עשרות השנים, מוכר הרב יוסף משולובין אינספור מזוזות ותפילין בארה"ב. אבל קצב המכירות בארבעת השבועות האחרונים היה חסר תקדים.

"אזלו לי התפילין, מכרתי הרבה מזוזות בימים האחרונים. אני מנסה לעמוד בקצב ​​הבקשות", אמר הרב מישולובין, שמנהל את בית חב"ד בחנות היודאיקה בלוס אנג'לס מאז 1975 "מעולם לא ראיתי כל כך הרבה עניין וביקוש".

"אנשים מתעוררים, הם מתעוררים", הוא מסביר. "הם רוצים לעשות הרבה יותר מצוות למען אחיהם בישראל".

הרב אברמי סופר, שליח חב"ד בקריביים, פתח בקמפיין לאחר פיגוע הטרור והבטיח לתת זוג תפילין חינם לכל מי שיסכים להניח אותם בכל יום. מאז השקת הקמפיין הגיעו כ-3,000 בקשות, ייקח חודשים לעמוד בכל הביקוש, אמר הרב סופר.

"קנינו את כל מה שיכולנו, ועכשיו כותבים לנו שצריך עוד מאות זוגות, אבל הסופרים פשוט לא יכולים לכתוב אותם מהר מספיק. עשינו הזמנות מכל רחבי העולם", אומר הרב סופר. "סופר אחד באוסטרליה שפניתי אליו אמר לי שנשארו לו רק קומץ זוגות תפילין מכיוון שהביקוש המקומי גבר בשבועות האחרונים".

 

הנחת תפילין מלחמת חרבות ברזל חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד