כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
גם זועבי ביניהם

המשטרה עיכבה אישי ציבור ערביים בהפגנה בנצרת: "מצופה מכל אזרח לכבד את החוק"

המשטרה: "מנסה לארגן הפגנה שעלולה להוביל להסתה ופגיעה בשלום הציבור" | מפלגת חד"ש: "מתקפה של ממשלת בן-גביר-נתניהו במטרה לעורר מתיחויות בין יהודים וערבים"

המשטרה עיכבה אישי ציבור ערביים בהפגנה בנצרת: "מצופה מכל אזרח לכבד את החוק"
ההפגנה בנצרת צילום: פלאש90

יו"ר ועדת המעקב של ערביי ישראל, ח"כ לשעבר מוחמד בראכה עוכב לחקירה הבוקר (חמישי) במהלך הפגנה שהתקיימה בנצרת. במשטרה הסבירו את הסיבה למעצרו ואמרו כי בניגוד להנחיות המשטרה, הוא מנסה לארגן הפגנה שעלולה להוביל להסתה ופגיעה בשלום הציבור. מלבדו, עוכבו עוד חמישה ח"כים לשעבר ואישי ציבור מהמגזר הערבי. המשטרה טוענת כי ההפגנה בה נכח אינה חוקית. בין המעוכבים ניתן למצוא שמות מוכרים כמו חברת הכנסת לשעבר חנין זועבי, סאמי אבו שחאדה, יו"ר המפלגה ויו"ר בל"ד לשעבר, מטאנס שחאדה.

מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל שבה וקוראת למנהיגי הציבור לגלות אחריות ולפעול כדי למנוע קיום הפגנות בניגוד לחוק והחלטת בג״צ שכן הם עלולים להוביל להסתה ולהפר את שלום הציבור. משטרת ישראל תנקוט ביד קשה כנגד כל מי שינסה להפר את הסדר הציבורי.

בימים אלו, בהם מדינת ישראל נמצאת במצב לחימה, האווירה בציבור מתוחה מאוד. החטופים שלנו עדיין לא שבו, והשוטרים עמוסים במשימות - מצופה מכל אזרח ישראלי לכבד את החוק ולהקשיב להנחיות המשטרה".

בחד"ש כעסו על המעצר ומסרו כי "מתקפה של ממשלת בן-גביר-נתניהו על ההנהגה המוסכמת של הציבור הערבי היא מתקפה על הציבור הערבי במטרה לעורר מתיחויות בין יהודים וערבים, ולהשתיק את הקולות שקוראים לשלום ולעצירת המלחמה. ח"כ לשעבר ברכה הקדיש את חייו למאבק יהודי-ערבי נגד הכיבוש ולמען שוויון ושותפות אמיתית, שהתגלה גם לאחרונה ביוזמות של ועדת המעקב לקיים מפגש ערבי-יהודי נגד המלחמה. נמשיך במאבק אחראי ופוליטי נגד סתימת הפיות ולמען עתיד של שלום צודק".

ערבי הפגנת מחאה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד