י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
האיראנים עוקבים בעניין

צבי יחזקאלי: זה הסימן שמעיד כי חמאס בלחץ. צפו

הפרשן לענייני ערבים של חדשות 13 מסביר כי העובדה שבכירי חמאס בעולם שולפים את קלף החטופים ודוחקים לקדם עסקה מעידה שחמאס בעזה מבין שהוא במצב קשה ונדחק אל הקיר | צפו

צבי יחזקאלי: זה הסימן שמעיד כי חמאס בלחץ. צפו
תושבי עזה בורחים מההפגזות צילום: Atia Mohammed/Flash90

צבי יחזקאלי, הפרשן לענייני ערבים של חדשות 13 הסביר אמש כי העובדה שההנהגה המדינית של חמאס דוחקת לקדם עסקה לשחרור חטופים תמורת הפוגה בלחימה מעידה כי הם מבינים שהארגון נמצא בסכנה בעקבות הפעולה הקרקעית של צה"ל.

לדברי יחזקאלי, התמונות של אלפי תושבים שנעים דרומה מצפון הרצועה "אלה תמונות הנכבה" וכעת התושבים מבינים שהעסק הולך ליפול וישראל באמת "הופכת שולחן".

"יכול להיות שיהיה מצב בו הלחץ שלנו על חמאס מבחינה צבאית יכול להוציא חלק מהחטופים", הבהיר הבוקר ברדיו 103. "אני לא יודע אם אפשר לסמוך על זה. הייתי משחרר את כל האסירים הפלסטיניים, כי אני חושב שעוד מעט חמאס יקרוס ונצטרך לחפש את כל החטופים במנהרות. אם החבר'ה בצבא יעשו את מה שהם אומרים, נצטרך בסופו של דבר להוריד אותם על הברכיים. חייבים שחמאס ייכנע. אני מתחיל לראות סימני שבירה צבאייים של חמאס".

עוד הוסיף, כי: "עד עכשיו היה להם פיקוד מאוד ברור, מותנה, תגובתי, יוזם, היה קשר ביניהם, הבנה של מח"טים מה צריך לעשות. מאתמול אני רואה חוסר הבנה של התמרון הקרקעי של צה"ל. באיזשהו מקום הם קטועי איבר מסוים, אני רואה שהם חטפו מכה. אני חושב שאנחנו עדיין קצת עדינים ביחס לאוכלוסייה. חייבים לשבור אותם". 

על הלך הרוח בקרב הפלסטינים, אמר יחזקאלי: "אומרים שהפקירו אותם, אפילו יש ביקורת על חיזבאללה. תפתחו את הגבולות. אתה יכול לעזור להם לצאת. פגשתי שלושה מיליון פליטים סוריים בגרמניה. החלום של כולם הוא לצאת מהרצועה, מה הבעיה? מי שלא רוצה להילחם ורוצה באמת חיים, שייצא מהרצועה. בהנהגה שלנו כרגע לא רואים את היום שאחרי". 

"האיראנים, נסראללה וכל שלוחותיהם, ראו על הצג שלהם ערב שמחת תורה שאנחנו חברה חלשה", הבהיר הכתב והפרשן לענייני ערבים בסיום דבריו. "הם תהו אם זו נקודת השבר בה צריך לקפוץ לעגלה. האיראנים מחכים לראות את תוצאות הקרב בעזה". 

צבי יחזקאלי חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד