כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024

ועדת חוץ וביטחון נפרדה מהרמטכ"ל היוצא

רב אלוף בני גנץ זכה לטקס פרידה מחברי ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ולמחמאות מפי הח"כים

גנץ. צלם: דובר צה"ל
גנץ. צלם: דובר צה"ל

ועדת החוץ והביטחון נפרדה היום (ג) מהרמטכ"ל, רב אלוף בני גנץ. בפתח הישיבה אמר יו"ר הוועדה, ח"כ זאב אלקין (ליכוד) כי "זו הזדמנות מצוינת להודות לך בשם כל חברי ועדת החוץ והביטחון, על שיתוף פעולה פורה, גם בתקופות שהיו פחות פשוטות. אתה מייצג כאן את המערכת שנמצאים בה האנשים הטובים ביותר שיש בחברה הישראלית.

"תפקידנו, במידה רבה הוא לאפשר לכם לעשות את מה שאתם יודעים לעשות. אתה מסיים את תפקידך בתקופה לא פשוטה עבור המערכת מבחינה תקציבית. אני מודע לדאגות שלך בנושא ולטעמי אלו דאגות מוצדקות מאוד. אומנם אנחנו בתקופת בחירות וסוגית התקציב נדחית, אבל אין לי ספק שמי שיחליף אותנו, יידרש לתת את הדעת על סוגיה זו שהיא קריטית לתפקודו של צה"ל והמוכנות שלו כדי לעמוד בכל המשימות. זה לא בדיחה או משחק. כאשר הקלנו ראש בנושא שילמנו על כך מחירים כבדים. אין לי ספק שזה יהיה האתגר הראשון שיעמוד בפני הממשלה החדשה שתקום לאחר הבחירות".

יו"ר הכנסת יולי (יואל) אדלשטיין (ליכוד) בירך: "אני מבקש להודות לך בשם כל חברי הכנסת כולם ולא רק על המבצע האחרון אלא על עשרות שנות קרירה בצה"ל. מצד אחד היית רמטכ"ל מקצועי ונחוש, ומצד שני היית אחד שיודע להסתכל לציבור בעיניים בעיקר במלחמה האחרונה כאשר חצי מדינה הייתה חזית. מגיע לך אחרי כל השנים לנוח אבל אין לי ספק שתמשיך לתרום והעם והמדינה עוד ייהנו מתרומתך".

הרמטכ"ל היוצא אמר לחברי הכנסת כי "למדינת ישראל יש הרבה מאוד אתגרים והיא צריכה לשקול כמה היא עוסקת ובמה היא עוסקת. יש לנו סף הכרחי, שהוא סף הביטחון שבו חייבים להשקיע במידה הנדרשת בכל נקודת זמן. אנחנו חייבים להבטיח שצה"ל יהיה חזק כארגון צבאי לוחם וגם להשקיע משהו בראייה עתידית באתגרים של המחר. אני מאמין שמחליפי יעשה עבודה טובה מאוד כדי להתמודד עם אתגרי העתיד שיהיה שונים וימשיכו להשתנות ביחס למה שהכרנו בעבר. מאמין שצה"ל, בהקשר של הערכים לא ישתנה, לא ישתנה, לא ישתנה. זו אכן ברכה. ובהקשר לשאר הדברים שלו, אני מאחל שהוא ישתנה, ישתנה, ישתנה, וגם זו ברכה. אם מוצאים את האיזון בין מה לשמור לבין מה לשנות אז הדרך היא מוצלחת".

ח"כ שאול מופז (קדימה): "אנחנו מודים ומצדיעים לך על עשרות שנים של שירות. אנחנו מבינים מה זה סוג השירות הזה ובעיקר עבור רמטכ"ל במדינת ישראל כמפקדו של צה"ל. התמודדת מול אתגרים מאוד מורכבים וקשים ועמדת בהם בהצלחה מרובה עם סימן קריאה. העצמת את כוחו של צה"ל. צה"ל של היום הוא חזק יותר, כשיר יותר ומוכן יותר לכל משימה. הדבר החשוב היותר בענייני הוא ששמרת על רוחו של צה"ל. עשית את זה בצורה מופתית. שמרת על האיזונים בין הפעלת הכוח לבין האיפוק ושיקול הדעת בהפעלתו של הצבא. בראשותך התחזק גם מוסד הרמטכ"לות, אין על כך ספק".
גנץ רמטכל ועדה צהל קדנציה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד