ל' ניסן התשפ"ד
08.05.2024

אור ירוק מתריעה: מעקות בטיחות ברחבי הארץ בלתי תקינים

המשמעות של מעקות בלתי תקינים: תאונה שיכלה להיגמר בפציעה קלה עלולה להיות קטלנית. אור ירוק: "על מדינת ישראל לוודא כי בכל מקום בו יש צורך בכך, יוקמו מעקות בטיחות תקינים, אשר יוכלו למנוע תאונות דרכים ולהציל חיים"

אור ירוק מתריעה: מעקות בטיחות ברחבי הארץ בלתי תקינים


אחד התרחישים המפחידים ביותר בזמן הנהיגה הוא איבוד שליטה על הרכב או מעורבות בתאונת דרכים הגורמות לרכב להתנגש בעוצמה במעקה הבטיחות שבצידי הדרך. יחד עם זאת, התנגשות זו, אינה אמורה להיות קטלנית עבור יושבי הרכב, כאשר מעקות הבטיחות הם תקניים. מבדיקה שערכו מתנדבי אור ירוק עולה, כי במקרים רבים ברחבי הארץ, מעקות הבטיחות אינם בטיחותיים ולכן כאשר תרחיש זה יתקיים, התאונה עלולה להיות חמורה ביותר ואף לגרום למוות.

מעקות בטיחות הינן פריט ריהוט כביש, אשר נועדו למנוע החמרה בתאונות אובדן שליטה ברכב והתנגשות בעצמים בקרבת הכביש, לרבות מניעת תאונות חזיתיות – כאשר מעקה הבטיחות הוא שמפריד בין נתיבי התנועה הנסיעה לכל כיוון.

אחד המוקדים הבעייתיים שנמצאו הוא בכביש 4 לכיוון צפון, מול צומת בצרה. במקום נמצא תמרור שאינו ממוגן על ידי מעקה. בנוסף, נמצא מעקה בטיחות לא תקין אשר אינו כולל סופג אנרגיה, מה שיכול להציל חיים בזמן תאונה.

מקום נוסף מסוכן שנמצא הוא בצומת הרחובות קיבוץ גלויות ומנור בראש העין. מתנדבי עמותת "אור ירוק" מצאו כי במקום מוצבים סלעים במקום מעקות בטיחות. המשמעות היא, כי נהג שיאבד שליטה ברכב עלול להתנגש בסלע ולהיפצע באורח קשה או אף לאבד את חייו.

עמותת אור ירוק: "אחד הדברים החשובים בכביש, היא תשתית מתאימה שתגן על משתמשי הדרך בין בכדי למנוע תאונה ובין להקל את רמת הפגיעה במקרה של תאונת דרכים. מעקות הבטיחות הם חלק חיוני ביותר מתשתית הכביש ולכן יש לשמור על תקינותם. מעקה בטיחות בלתי תקין עלול לגרום לתאונות דרכים קשות ואף קטלניות. על מדינת ישראל לוודא כי בכל מקום בו יש צורך בכך, יוקמו מעקות בטיחות תקינים, אשר יוכלו למנוע תאונות דרכים ולהציל חיים".
אור ירוק תאונות כביש פעילות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד