י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
החיוך הפך לבכי

טרגדיה: שבעה יתומים עגולים, וכלה אחת אבלה

הגב' חנה קון מבני ברק נפטרה 12 שנה אחרי בעלה הרב אלכסנדר קון זצ"ל • שמונת הילדים בבית, שאחת מהן בדיוק התארסה - נותרו יתומים עגולים • אחיה הגדולים ויתרו לה על החלק שלהם בקרן הסיוע, כדי שתוכל להקים בית בישראל

טרגדיה: שבעה יתומים עגולים, וכלה אחת אבלה
זר כלה צילום: מתוך אתר העמותה

12 שנים אחרי שהתאלמנה מבעלה הרב אלכסנדר קון זצ"ל, נפטרה הגב' חנה קון ע"ה, לאחר מחלה קשה, והותירה שמונה יתומים מאב ומאם. זאת, לאחר שימים אחדים לפני פטירתה, זכתה לשמוע על כך שבתה הרביעית התארסה, השמחה הראשונה בביתם מאז פטירתו של בעלה, למעט שמחות הבר מצווה לבנים.

תומכים עכשיו ב-8 היתומים העגולים>>>

אירוסיה של הבת הרביעית התאפשרו לאחר ששני האחים הגדולים התאומים, וגם האחות שאחריהם, עודדו את הבת הבאה בתור 'לעקוף' אותם. לא זו בלבד, אלא שכדי לאפשר לה להתחתן, הם גם הודיעו שהם מוותרים על החלק שלהם בקרן שהוקמה לאחר פטירת האב רבי אלכסנדר, כדי שהסכום יספיק לפחות עבור הבת הרביעית.

הם כל כך רצו שאמא תוכל לשמוח בחתונת בתה לפני שתשיב נשמתה ליוצרה, או שלפחות תצליח להשתתף בשמחת הווארט. בפועל לא זכתה האם לכך, כוחותיה הדלים לא אפשרו לה להגיע לשמחה, אבל אחרי הווארט הגיעה בתה הכלה יחד עם החתן כדי להתברך מפי האם ולאחל לה מזל טוב.

כשהגיעה הכלה החדשה לסמינר, והחברות ששו ושמחו לקראתה, רקדו איתה בשמחה גדולה, צלצל הטלפון: "בואי מהר", אמרו לה, "הגיעה שעת הפרידה...".

החיוך הפך לבכי. היא אצה רצה לבית האבות בו היתה האם מאושפזת, ניסו להשיג מניין ליציאת נשמה, אבל זה כבר היה מאוחר מדי.

האם הדגולה והמיוחדת כל כך, השיבה נשמתה ליוצרה.

האמא, הגב' חנה היתה אשה מיוחדת מאוד. היא החליטה שהילדים שלה לא יהיו ילדים עצובים ומסכנים. למרות היתמות והכאב, היא חינכה אותם לשמוח. בכל מצב! סעודות השבת בביתם הפכו לשם דבר בשכונה, כולם שומעים אותם שרים בשמחה, בהתלהבות, הבית שלהם מלא שמחה תמידית, למרות הקושי והכאב, למרות העוני והמחסור.

לפני שנתיים חלתה ולפני ארבעה חודשים היא התמוטטה והובלה לבית החולים. בדיקה מהירה גילתה שהגידולים הסרטניים התשפטו אל תוך הראש שלה, ופגעו במוח. מאז היא לא התאוששה, הדיבור היה קשה עליה והמצב שלה הלך והחמיר במהירות.

בבית נותרו כאמור שמונה ילדים, אחת מאורסת ושלושת המבוגרים ממנה הגיעו גם הם לפרקם והתקווה היא שגם הם יתארסו בקרוב.

אחריה יש ארבעה ילדים נוספים, שגם הם כבר מתקרבים לגיל. הבת הקטנה בדיוק התחילה תיכון, בעוד שנים אחדות גם היא כבר תצטרך לבוא בברית הנישואין, והמשפחה המיותמת נשארה בלי הורים, בלי יכולת כלכלית להתקיים.

הם חייבים עזרה! חייבים חייבים!!! עם ישראל אינו יכול לנטוש אותם, את היתומים האומללים הללו! אין מנוס אלא להתאמץ, כל אחד ואחד יותר מכפי יכולתו, כדי שיתומים הללו לא יישארו רעבים חלילה.

תומכים עכשיו ב-8 היתומים העגולים>>>


קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד