כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024

דוברות הכנסת / ועדת הפנים והגנת הסביבה

דרישה לדחיית או הפחתת תשלומי האגרות של עובדים זרים בענף הבנייה

דוברות הכנסת / ועדת הפנים והגנת הסביבה
פועלי בניין צילום: פיקסביי

יו"ר התאחדות תאגידי כ"א לבנייה: "לא עבדנו בכל חודש אוקטובר, לא יתכן שידרשו מאתנו אגרות מלאות על העובדים הזרים"

יו"ר הוועדה ח"כ אשר: "מצפה מהאוצר לדחות או להפחית את האגרות; התאגידים צריכים להיות עסוקים כעת בהבאת עובדים, לא בשיחות עם מנהל הבנק".

בדיון שהתקיים הבוקר (ה') בוועדת הפנים, פנה אלדד ניצן, יו"ר התאחדות תאגידי כח אדם לבניין, בבקשה לבטל את האגרה המשולמת עבור כל עובד בגין חודשים אוקטובר ונובמבר במהלכם לטענתו אתרי הבניה היו ברובם סגורים.

לדברי ניצן: "הסכום של אגרה לעובד הוא 1740 ₪ לחודש, כאשר בכל תאגיד ישנם כ- 300 עובדים בממוצע. ללא הכנסה ושעות עבודה אין לי ממה לשלם. האגרות האלה חייבות להתבטל כדי שנוכל לקלוט עובדים".

יו"ר הוועדה ח"כ אשר פנה למשרד האוצר בבקשה לדחות את תשלום האגרות או להפחיתן. "אני רוצה שהתאגידים יתרכזו כעת בהבאת עובדים זרים לארץ, זאת לאחר שהוועדה הובילה להחלטת ממשלה ליבוא 20 אלף עובדים זרים במסלול מזורז לתחום הבניין, שלא באמצעות הסכמים בילטרליים. ככה נתניע מחדש את הענף המושבת כרגע. לא הייתי רוצה שהתאגידים יהיו עסוקים כרגע בשיחות עם מנהל הבנק".

ממשרד השיכון נמסר בדיון כי מתוך ראיית צרכי הענף, המשרד מעוניין לשמור על תאגידים עובדים ומתפקדים וכי אתרי הבניה חוזרים לפעילות ונדרש לוודא שיהיו מספיק עובדים בענף. נועה שוקרון ממשרד האוצר אמרה כי הנושא נמצא בבחינה.

לירון וייס, דוברות הכנסת

צרכנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד