י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
השיחות כשלו

איראן לעיראק: "לא נתערב בתקיפות על בסיסים אמריקאיים"

נראה כי ביקורו של ראש ממשלת עיראק, מוחמד אל-סודאני, באיראן לפני מספר ימים לא עמד בציפיות של העיראקים והאמריקאים. העיראקים חזרו מאוכזבים מטהראן

אילוסטרציה
אילוסטרציה

לאחר ביקורו של שר החוץ האמריקני, אנתוני בלינקן, ביום ראשון האחרון בעיראק, במטרה להאיץ בעיראקים לנקוט צעדים נוקשים נגד מספר מיליציות הנתמכות על ידי איראן שתוקפות את בסיסי ארה"ב, ולהימנע מכל הסלמה באזור או הרחבת הסכסוך המתמשך ברצועת עזה בין ישראל, והפלגים הפלסטיניים, ראש ממשלת עיראק נסע לטהראן.

הוא ביקש את עזרת מנהיגי איראן להפסיק את התקפות המיליציות על כוחות אמריקאים בעיראק, מחשש להשלכות שעלולות להשפיע על ארצו הלא יציבה מבחינה פוליטית וכלכלית, כך דיווחה רשת אל ערביה.

עם זאת, האיראנים הודיעו לאל-סודאני כי "הארגונים החמושים העיראקים קיבלו החלטות משלהם", והדגישו כי טהראן לא תתערב בעניין.

הניסיון הגיע לאחר שאל סודאני ביקש, לפני שנסע לטהראן, לשכנע את המיליציות להפסיק את התקפותיהן, כך לפי חמישה מחוקקים בכירים בקואליציה השלטת של ראש ממשלת עיראק, יועץ ביטחוני בכיר שלו, וכן מנהיג קבוצה חמושה.

האנשים הללו חשפו כי ראש ממשלת עיראק וכ-10 בכירים בממשלתו נפגשו עם מנהיגי 12 מיליציות בבגדד ב-23 באוקטובר כדי ללחוץ עליהם להפסיק את ההתקפות על הכוחות האמריקאים.

עם זאת, בקשתו נפלה על אוזניים ערלות, שכן רוב מנהיגי אותן קבוצות חמושים התחייבו להמשיך בהתקפותיהם "עד שהכוחות הישראליים יפסיקו את המצור וההפצצות שלהם על רצועת עזה".

עלי אל-טורקי, מחוקק בקואליציה השלטת ומזוהה עם מיליציית אסייב הנתמכת על ידי איראן, אמר: "אף אחד - לא ראש הממשלה או אף אחד אחר - יכול לעמוד נגד חובתנו".

עריף אל-חמימי, חבר פרלמנט אחר, סובר שהסיכויים לדיפלומטיה עגומים. לדבריו, "אני לא חושב שלראש הממשלה יש את היכולת לעצור את התקיפות כל עוד ישראל מבצעת זוועות בעזה בסיוע אמריקני".

כ-2,500 חיילים אמריקאים נמצאים בעיראק, הם מספקים ייעוץ לעמיתיהם במאבק בדאעש. כ-900 חיילים אמריקאים פרוסים בסוריה.

ארצות הברית עיראק איראן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד