ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
לא התייחס לחילוץ צבאי

הרצוג: "אין בשלב זה הצעה לעסקה מצד חמאס"

הנשיא לתקשורת האמריקאית: אין "הצעה אמיתית של חמאס לשחרר בני ערובה בעזה. אין שום הצעה שיש בה מהצד של חמאס בנושא הזה" אמר. כשנשאל על אפשרות של חילוץ צבאי, אמר: "אני לא מתכוון להיכנס לזה בכלל"

הרצוג: "אין בשלב זה הצעה לעסקה מצד חמאס"
נשיא המדינה יצחק הרצוג צילום: קרדיט: עמוס בן גרשום / לע״מ

ישראל לא קיבלה הצעה מהותית מחמאס על עסקה לשחרור בני הערובה המוחזקים ברצועת עזה, כך אמר נשיא המדינה בראיון לרשת ל-NBC, ודחה את הדיווחים כי יש עסקה קרובה.

בראיון אמר הרצוג, כי "אין עסקה על הפרק להביא לשחרורם של כ-240 בני הערובה".

"אין הצעה אמיתית שישנה מהצד של חמאס בנושא הזה. בעוד שיש הרבה מאוד אנשים שהם צדדים שלישיים ששולחים מסרים אופטימיים לחברות החדשות, אני אומר בפה מלא: לפי מה שידוע שלי עד עכשיו, אין מידע מהותי אמיתי שמראה הצעה אמיתית כלשהי של תהליך כזה על השולחן", אמר.

כשנשאל אם חוסר ההתקדמות במשא ומתן פירושו שהאופציה היחידה של ישראל לחלץ את בני הערובה היא חילוץ צבאי, אמר: "אני לא מתכוון להיכנס לזה בכלל".

לדבריו, בישראל יש "אלפי פקידים שעובדים בנושא בני הערובה. אנחנו עובדים גם בחזיתות הצבאיות וגם בכל החזיתות האחרות כדי להחזיר אותם הביתה".

הרצוג גם הכחיש על קרע עם ארה"ב בגלל הפסקות הומניטריות בלחימה, שיכולות להוות חלק מכל הסכם - למרות האינדיקציות ההולכות וגוברות של בקשה אמריקאית.

הרצוג אמר כי ההרוגים האזרחיים בעזה "קורעים את ליבי", אך אמר כי הצבא עומד בפני "דינמיקה בלתי אפשרית" כאשר הוא נאבק בכוחות חמאס המסתתרים ברשת של מנהרות מתחת לאזורים אזרחיים.

"כל יעד נבחר ידנית ונבדק על ידי מומחים משפטיים ומומחי אבטחה", אמר, מבלי לפרט את התהליך.

 

עזה ארצות הברית יצחק הרצוג חטופים חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד