י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בתום מאבק משותף

בשורה לקבלנים: מתווה הפיצויים יכלול גם את ענף הבנייה בישראל

על פי המתווה, הסיוע יינתן בעיקר לחברות ביצוע קטנות כשהפיצוי יעמוד על 15% מסה"כ ההוצאות הקבועות לעומת 22% לשאר העסקים הנכללים במתווה

בשורה לקבלנים: מתווה הפיצויים יכלול גם את ענף הבנייה בישראל
שיפוצניק בפעולה. אילסוטרציה צילום: unsplash

בתום מאבק משותף של הקבלנים, אישר משרד האוצר את הרחבת מתווה הפיצויים לעסקים ובתוך כך גם את ענף הבנייה. על פי המתווה, הסיוע יינתן בעיקר לחברות ביצוע קטנות כשהפיצוי יעמוד על 15% מסה"כ ההוצאות הקבועות לעומת 22% לשאר העסקים הנכללים במתווה.

לפי נתוני ארגון הקבלנים בנגב, למעלה מ 70% מהקבלנים הינם קבלנים מחברות ביצוע קטנות שספגו הפסדים גדולים בין היתר בשל העובדה שהם מעסיקים עובדים פלסטינאים ונותרו ללא מענה. כאמור, ענף הבנייה חזר לפעילות לפני כשבועיים אך המחסור בכוח אדם הותיר את אתרי הבנייה ריקים וללא ידיים עובדות. הרחבת מתווה הפיצויים גם לענף הבנייה הינו משמעותי עבור אותם קבלנים שנמצאים על סף קריסה עם התחייבויות וללא עובדים אך עדיין רחוק מפתרון. עוד מוסיפים בארגון הקבלנים בנגב כי ככל שהמצב יימשך יהיה צורך בהרחבה משמעותית של המתווה באופן שיכלול גם יזמים וקבלנים מסיווגים גבוהים. 

אלי אביסרור, יו"ר ארגון הקבלנים בנגב ומ"מ נשיא התאחדות בוני הארץ אמר: "ראשית אני שמח שלאחר מאמצינו בכל הגזרות ממשלת ישראל התפכחה ואישרה את הארחת המתווה גם לקבלני הביצוע. יחד עם זאת, למרות ההחלטה, אנחנו עדיין רחוקים מלייצב את הענף ולצמצם את הפגיעה הכלכלית שספגו חברות בנייה רבות".

עוד מוסיף אביסרור כי: "על מנת לאפשר לענף לחזור ולעבוד על המדינה לטפל במחסור בכוח אדם שכן, ישנו פער של 80,000 עובדים פלסטינים. לא די בפיצויים צריך לפעול כדי להחזיר את גלגלי המשק חזרה לעבודה. על הממשלה לאשר מיידית מכסות לעובדים זרים ובהיקפים משמעותיים כדי לאפשר חזרה לפעילות של כלל הקבלנים. כל רגע שאין באפשרות הקבלנים הקטנים והבינוניים לחזור לעבוד אנו נראה תגובת שרשרת שעשויה לפגוע בציבור רוכשי הדירות שלקחו בעצמם התחייבויות לטובת מימון ביתם. בנוסף, אנחנו מצפים מהממשלה שתאשר הארכת ביצוע לפרויקטים שככל הנראה ובעקבות המצב יתעכבו ולמנוע מצב שבנוסף לנזקים הכלכליים יצטרכו קבלנים לשלם קנסות בגין איחור במסירות פרויקטים".

 

נדל"ן מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד