כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ספג קליעים ברגליו

נפצע קשה בקרבות וכעת לומד לנגן על גיטרה

סמ"ר דור, לוחם בחטיבת הצנחנים, נפצע קשה ביום השני למלחמה, במהלך הקרבות בקיבוץ בארי. הוא ספג מספר קליעים ברגליו ורסיס ביד והגיע לשיקום כשבוע וחצי לאחר הפציעה. כעת הוא לומד לנגן על גיטרה במרכז הרפואי בני ציון

נפצע קשה בקרבות וכעת לומד לנגן על גיטרה
סמ"ר דור צילום: המרכז הרפואי בני ציון

סמ"ר דור, לוחם בחטיבת הצנחנים, נפצע קשה ביום השני למלחמה, במהלך הקרבות בקיבוץ בארי. הוא ספג מספר קליעים ברגליו ורסיס ביד והגיע למחלקת השיקום של במרכז הרפואי בני ציון, היחידה באזור הצפון, כשבוע וחצי לאחר הפציעה.

סמ"ר דור, הגיע למחלקת השיקום במרכז הרפואי בני ציון, כשלא היה ביכולתו להתנייד באופן עצמאי, כשהוא סובל משבר בירך ימין, שבר באגן ופציעת רסיס ביד שמאל. במסגרת תהליך השיקום שלו, הוא עובר טיפולי פיזיותרפיה אינטנסיביים, הכוללים דריכה על משטחים שונים תוך שימוש באביזרים מגוונים. הוא מתרגל מדרגות, איכות הליכה וסיבולת, לצד הגדלת טווחי תנועה ברגל הפצועה. בנוסף, הוא עובר טיפול פרטני לשיפור תנועות ומוטוריקה ביד.

כיום, בזכות סדרת טיפולים אינטנסיביים במחלקת השיקום היחידה בצפון במרכז הרפואי בני ציון, הוא מתאושש ומשתקם, והוא נחוש בטיפולים.

דור מספר: "הטיפולים מאפשרים לי להתקדם עוד קצת בכל יום וזאת באמצעות תרגילים שונים ורמות קושי משתנות. חוץ מהתרגולים הגופניים במכון לפיזיותרפיה ובמכון לריפוי בעיסוק, אני גם לומד לנגן על גיטרה במסגרת טיפול במוסיקה".

מנהל מחלקת השיקום במרכז הרפואי בני ציון, ד"ר בוריס צ'ליביאן, אומר: "אנו רואים שיפור משמעותי במצבו של דור וצופים כי בימים הקרובים הוא ישוחרר לביתו וימשיך להגיע אלינו במסגרת טיפול יום".

מנכ"ל המרכז הרפואי בני ציון ד"ר אוהד הוכמן, אומר, "דור הוא דוגמה לכך שטיפול שיקומי ומקצועי יכול לסייע לאנשים שנפצעו קשה לשוב לחיים עצמאיים".

ראש העיר חיפה ד"ר עינת קליש רותם, ששניים מבני משפחתה מקיבוץ בארי נרצחו ואחד נחטף במתקפת מחבלי החמאס בשבת השחורה ב-7 באוקטובר בקיבוץ בארי, ביקרה השבוע את דור. לביקורה של ראש העיר, נלווה מנכ"ל המרכז הרפואי בני ציון ד"ר אוהד הוכמן.

ראש העיר התעניינה בשלומו של דור ובתהליך הטיפול שהוא עובר במחלקת השיקום במרכז הרפואי בני ציון ובקרבות שבהן השתתף בקיבוץ שעל חבריו נמנים כאמור בני משפחתה.

חמאס עזה מלחמת חרבות ברזל בארי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד