י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
חמאס מנצל את המצב

הקצינים מתריעים ולא נענים: "מישהו פה נרדם בשמירה"

קצינים טוענים שהתריעו בפני הדרג הצבאי על תנועת העזתים דרומה, היות וישנה כוונה של חמאס לנסות ולהעביר חטופים במסווה, "כי הם יודעים שאנחנו לא עוצרים אף אחד מעבר לתשאולים פעם באף פעם. גם אנחנו רוצים שהאוכלוסייה האזרחית תתפנה - אבל מישהו פה נרדם בשמירה בזמן שחמאס הבין שהוא יכול לברוח דרך הציר" | כך מגיב דובר צה"ל

הקצינים מתריעים ולא נענים: "מישהו פה נרדם בשמירה"
תושבי עזה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

שני קציני שטח בכירים שלוחמים ברצועת עזה ושוחחו עם כתב 'חדשות 12' ירון אברהם, מספרים שבמשך הימים האחרונים הם מתריעים פעם אחר פעם לדרגים הבכירים יותר - ולא מקבלים מענה, על תמונות שיוצאות בימים האחרונים מהרצועה, של המוני עזתים שעוברים בציר ההומניטארי שצה"ל פתח בין הצפון לדרום הרצועה.

‏אותם קצינים אומרים את הדברים הבאים: "ביומיים הראשונים חמאס התנגד לציר ההומניטארי אבל מהר מאוד הבין שהוא יכול לנצל אותו ולהעביר שם אנשים. בכל יום עוברים מאות חמאסניקים. אנחנו מאפשרים לאנשים מעבר פתוח ולא רק לאנשים תמימים, אלא כולל למי שעלולים להיות אנשי חמאס וג'יהאד".

‏עוד מוסיפים הקצינים: "אנחנו יודעים גם על כוונה לנסות ולהעביר בציר הזה חטופים במסווה, כי הם יודעים שאנחנו לא עוצרים אף אחד מעבר לתשאולים פעם באף פעם. גם אנחנו רוצים שהאוכלוסייה האזרחית תתפנה - אבל מישהו פה נרדם בשמירה בזמן שחמאס הבין שהוא יכול לברוח דרך הציר".

‏אותם קצינים טוענים שההתרעה הזו שהם העבירו הגיעה עד לדרג אלוף פיקוד הדרום, שאמר בתגובה: "ההחלטה היא שיש יציאת אזרחים והמחיר לא משנה. זו ההחלטה של הדרג המדיני - לנקות את צפון הרצועה".

‏דובר צה"ל מסר בתגובה: "צה"ל עוקב מודיעינית ומבצעית אחרי הנעשה בעזה, ופתח את המסדרונות ההומניטרים לתנועת אוכלוסיה דרומה. הלחימה מתמקדת כעת בצפון הרצועה. המעבר במסדרון ההומניטרי דרומה משרת את צה״ל ומאפשר לו להילחם בצורה טובה יותר בחמאס, עם פחות תושבים בצפון הרצועה".

בתוך כך, ‏שר הביטחון גלנט נשאל על כך - על ידי כתב הערוץ דין פישר, במהלך מסיבת עיתונאים והשיב: "אנחנו מפעילים שיטות על מנת לוודא שמי שיורד צריך לרדת וכל היתר יגיעו לידינו".

חטופים עזה חמאס מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד