י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
תומך ישראל נלהב

העיתונאי הבריטי זועם על סיקור המלחמה בעולם

התקשורת הבינלאומית לא מתמקדת בזוועות שביצע חמאס נגד ישראל, אלא בתגובתה של ישראל למחבלים של חמאס. כך מציין הסופר והפרשן הפוליטי הבריטי דאגלס מאריי שביקר בעוטף עזה

העיתונאי הבריטי זועם על סיקור המלחמה בעולם
הפרעות בקיבוץ בארי צילום: יניב נדב, פלאש 90

"אסור לעבור על מה שקרה לפני קצת יותר מחודש בישראל. ההיקף והקטסטרופה של מה שקרה עדיין מתבררים. ובכל זאת נראה שהעולם המשיך הלאה. התקשורת הבינלאומית כבר מתמקדת לא בזוועות שחמאס ביצע נגד ישראל אלא בתגובתה של ישראל למחבלים של חמאס", כך כותב העיתונאי והסופר דאגלס מאריי ב'ניו יורק פוסט'.

הוא תוקף את התקשורת העולמית: "מדי יום מפרסם ה"ניו יורק טיימס" ועיתונים אחרים את דעתם כיצד ישראל צריכה להביא את המלחמה לתיקו. ובכל יום יש הפגנות ברחבי העולם של אנשים שהם או מרושעים או בורים. ניתן להוכיח שחלק מהמפגינים האנטי-ישראלים אינם יודעים כלום. שתי נערות שהתראיינו בהפגנה פרו-חמאס בלונדון נשאלו מה הייתה תגובתן כשנודע להן לראשונה שחמאס תקף את ישראל ב-7 באוקטובר".

"אני לא מאמינה שזה נכון" אמרה אחת מהן.

הצעירה השנייה הגיבה: "בכנות, אני חושבת שאני צריכה להיות קצת יותר מעודכנת בכל מה שקורה, אז אני מרגישה שאני לא ממש כשירה לענות על זה טוב מדי", אמרה.

דאגלס ציין: "ובכן, נראה שהיא מרגישה "כשירה" מספיק כדי להביע דעה אנטי-ישראלית.

מאז שישראל נסוגה מרצועת עזה ב-2005 וחמאס נבחר בכוח הנשק וחיסל את יריביו, אנשי העוטף ידעו שאולי שכניהם לא יאהבו אותם.

"אבל מעטים יכלו לדמיין את השנאה והרוע האנושי שפקד את הקהילה בבוקר שבת בחודש שעבר, ניר עוז קהילה של 400 איש היום היא ישוב רפאים. המחבלים נכנסו מארבע כניסות שונות ב-7 באוקטובר ועברו מבית לבית. אחד מחברי הקהילה ששרד לקח אותי לסיבוב, עברנו בזהירות בין ההריסות השרופות" כתב.

הוא כתב לסיום: "חמאס לא אפשר להם לחיות. לעולם אסור לשכוח זאת. ישראל לא יכולה לחיות עם חמאס. העולם חייב להבין זאת".

 

חמאס ניר עוז עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד