כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הפגנת ענק בסופ"ש

בריטניה: קריאות נגד שרת הפנים לאחר שתקפה הפגנות פרו - חמאס

ברוורמן נתפסת כמנהיגה העתידית של המפלגה והציבה בעקביות עמדות ימין בעבר | עצרת תמיכה גדולה בפלסטין צפויה להתקיים בשבת, במקביל ליום הזיכרון לחללי מלחמת העולם הראשונה

בריטניה: קריאות נגד שרת הפנים לאחר שתקפה הפגנות פרו - חמאס
ארמון המלוכה בלונדון צילום: Pixabay

שרת הפנים הבריטית, סואלה ברוורמן, מתמודדת עם מחלוקת מבית בתוך המפלגה השמרנית לאחר שהשמיעה הערות כנגד ההפגנות הפרו-פלסטיניות במדינה, אותן כינתה "צעדות שנאה" וכן על כך שהיא מתחה ביקורת על המשטרה. במאמר דעה שפורסם ב"טיימס" אמש (חמישי), אמרה ברוורמן כי המשטרה נקטה עמדה רכה כלפי עצרות תמיכה בעזה, אותן תיארה כ"המון פרו-פלסטיני".

"התוכן לא סוכם עם ראה"מ", אמר דובר ראש הממשלה רישי סונק לכתבים. סונק נמצא בלחץ לפטר את ברוורמן, אך גם דוברו מקס בליין אמר שלראש הממשלה עדיין יש אמון מלא בה. ברוורמן נתפסת כמנהיגה עתידית פוטנציאלית של המפלגה השמרנית השלטת, והציבה בעקביות עמדות ימין בנושאים כמו רב תרבותיות והגירה.

מפלגת הלייבור באופוזיציה נעזרה בתקריות מסוג זה כדי לצייר תמונה של ממשלה חלשה ומפולגת, כאשר איווט קופר כינתה את ברוורמן "יצאה משליטה" ומנהיג הלייבור, קייר סטארמר, אמר שסונק חלש מכדי לאתגר אותה. "סונאק חייב לדעת שלא כך צריך להתנהג שר הפנים", אמר. "הוא חייב לדעת בעצמו שתפקידה של ממשלה אחראית הוא להפחית את המתח ולתמוך במשטרה בהחלטות הקשות שהיא צריכה לקבל".

בלונדון התקיימו הפגנות מסיביות בסופי השבוע במהלך החודש האחרון, כאשר עשרות אלפי אנשים יצאו לרחובות כדי להוקיע את מה שהם מכנים כ"מסע ההפצצות הבלתי פוסק של ישראל ברצועת עזה" ולדרוש מממשלת בריטניה לקרוא להפסקת אש. עצרת תמיכה גדולה בפלסטין צפויה להתקיים בשבת, במקביל לסוף השבוע של יום הזיכרון השנתי למלחמת העולם הראשונה.

 

בריטניה הפגנה פלסטינים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד