י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
המספר עשוי להגיע ל-100

דיווח: שיחות על עסקה לשחרור חטופים רבים תמורת הפסקת אש

בעוד המשא ומתן לשחרור חטופים המוחזקים על ידי חמאס ברצועת עזה מאז ה-7 באוקטובר נמשך, גורמים המעורבים בנושא חוששים שהשיחות עלולות להפסיק בכל רגע  

דיווח: שיחות על עסקה לשחרור חטופים רבים תמורת הפסקת אש
פעילות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

בעוד המשא ומתן לשחרור אסירים המוחזקים על ידי חמאס ברצועת עזה מאז ה-7 באוקטובר בעיצומו, גורמים מוערבים חוששים שזה עלול להישתנות בכל רגע.

למרות זאת, אווירה של אופטימיות זהירה שוררת בנושא, עם ציפיות שבימים הקרובים קבוצת נשים וילדים ישוחררו בשלבים, במהלך ימי הפסקת אש.

בינתיים משא ומתן עקיף מתנהל בתיווך של קטאר ומצרים וכן ארה"ב, במטרה לשחרר אסירים אזרחיים בלבד, בהם נשים וילדים.

ישראל ביקשה בעבר שהמספר יהיה גדול יחסית כדי להסכים להפוגה של כמה ימים (יומיים או שלושה).

אלערביה/אל חדאת דיווח כי המספר עשוי להגיע ל-100, כולל ילדים ונשים, בתמורה לשחרור מספר דומה של פלסטינים הכלואים בבתי הכלא הישראליים.

עוד דווח כי לגבי החיילים השבויים, הם אינם כלולים במשא ומתן הזה.

על פי מה שאישר בעבר גורם רשמי בחמאס לערוץ הסעודי, בניגוד לאסירים אזרחיים המפוזרים בין כמה פלגים פלסטינים ברצועת עזה, חמאס מחזיקה את כל החיילים שנתפסו או לפחות את רובם.

זאהר ג'בארין, מנהיג בארגון הטרור חמאס ואחראי על תיק האסירים, אישר בעבר כי חמאס מוכן לשחרר את כל האסירים הלא צבאיים בכל פעם שמתקיימים תנאים ביטחוניים לכך. הוא הוסיף, "אין לנו צורך באסירים האלה אם האחים שלנו הכלואים בבתי הכלא ישוחררו". הוא המשיך, "אנו מוכנים לשחרר אנשים שאינם צבאיים כאשר תהיה הפסקת אש זמנית על מנת שנוכל לדון בשחרורם".

הוא גם הדגיש כי "אף אחד מבני הערובה החיילים הישראלים לא ישוחרר ללא שחרור כל האסירים הפלסטינים בבתי הכלא של הכיבוש הישראלי". הוא הוסיף, "אמרנו שוב ושוב, יש לנו אסירים ישראלים ויש להם אסירים פלסטינים. יותר מששת אלפים אסירים פלסטינים נמצאים בבתי הכלא של הכיבוש, חלקם יושבים בכלא יותר מ-43 שנים רצופות, ומאות או אפילו אלפים. מרצים מאסרי עולם. האסירים הישראלים לא ישוחררו ללא שחרור הפלסטינים".

מלחמת חרבות ברזל חטופים חמאס עזה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד