י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024

הדרך להערכה עצמית / הרב אהרון פרידמן

ביקורת ספרים: לעולם לא מאוחר מידי להיות מה שאתה יכול להיות, ולשפר את ההערכה העצמית • חדש על המדף

הדרך להערכה עצמית / הרב אהרון פרידמן

הערכה עצמית טובה, או בשמה הנפוץ 'ביטחון עצמי', היא אחת התכונות הנחשקות והמבוקשות ביותר, ולא בכדי: אדם שההערכה העצמית שלו טובה, גדולים סיכוייו להגיע להישגים בחיים. בזכות ההערכה העצמית עולה ערכן של כל התכונות האחרות שיש באדם, ובהיעדרה – אף אדם שניחן בכישרונות רבים עלול להלך בצדי דרכים בלי למלא את הפוטנציאל שבו.

יש אנשים שסבורים שהערכה עצמית כמו צבע עיניים היא נתון מולד, ולכן הם מרימים ידיים מראש ומפטירים בצער: אין לי סיכוי להצליח, כי הרי לא נולדתי עם ביטחון עצמי. אנשים אלו ישמחו בוודאי לגלות כי כל אדם יכול לרכוש הערכה עצמית טובה!

הדרך להערכה עצמית עוברת בין השאר בספרו השישי של המחנך והיועץ הנודע, הרב אהרן פרידמן, כפי שמעיד שמו של הספר על תוכנו. במסלול מיוחד מוביל הרב פרידמן את הקורא להבנת תהליכים המתרחשים בלבו ובמחשבתו ומשפיעים על הערכתו העצמית, ולאחר מכן מסביר כיצד להימנע מן התהליכים הפוגעים בהערכה העצמית וכיצד לפעול כדי לחזק אותה – בכל מקרה, גם אם על פי הנתונים האישיים נראה שהמצב אבוד.

לא משנה כמה טובה הערכתכם העצמית. לאחר הקריאה בספר – היא בוודאי תהיה טובה יותר! לכן הספר אינו מיועד רק לחסרי ביטחון עצמי. אולם מי שחש כי הוא זקוק נואשות לתוספת חיונית של ביטחון עצמי, טוב יעשה אם ימהר לקרוא את הספר, ללמוד את התהליכים המשפיעים על ההערכה העצמית ולגלות כי בסופה של הדרך ממתינה לו הערכה עצמית משופרת, שתקדם אותו בסייעתא דשמיא להצלחות בכל התחומים, ובעיקר – לחיות חיים שלווים ומלאים שמחה וסיפוק, כמו שכותב בהסכמתו הגאון רבי שמאי גרוס, דומ"ץ קהל מחזיקי הדת בירושלים:

"ויש בזה תועלת גדולה לכל אחד ואחד, ובפרט לחזק שבורי לב שנראה להם שהם בעלי כישרונות חלשים... ועל ידי הקריאה בספרו... ילמדו וידעו איך להסתכל בראיה נכונה על העולם... ועל כוחות הנפש שברא השי"ת בחכמה ובתבונה..."

הדרך להערכה עצמית' הוא תוספת נכבדה לספריו הקודמים של המחבר: גם אתה יכול!, כבדהו וחנכהו, גם אתה יכול להצליח בחברה, גם אתה יכול להתמודד, אפשר לצאת מזה – רבי מכר שעזרו לעשרות אלפי אנשים לחלץ את עצמם מקשיים ומבעיות ולהצליח יותר בחיים. קריאה מהנה!

מעוניינים בסיקור לספר חדש? שלחו מייל לרכז המדור: [email protected]
ספרים חדשים אהרון פרידמן הערכה עצמית על המדף גיטלר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד