ה' אייר התשפ"ד
13.05.2024
גינויים חריפים בעולם הערבי

סעודיה דורשת להפסיק את הפעולות הצבאיות ולספק מסדרונות הומניטריים

בנאום שנשא בפתיחת הפסגה הערבית אמר יורש העצר בן סלמאן להפסיק מייד את הפעולות הצבאיות ולספק מסדרונות הומניטריים כדי להציל אזרחים ולאפשר לארגונים בינלאומיים הומניטריים לבצע את עבודתם. בן סלמאן קרא לשחרור החטופים ולשמור על חיי החפים מפשע

סעודיה דורשת להפסיק את הפעולות הצבאיות ולספק מסדרונות הומניטריים
פעילות צה"ל בעזה צילום: דובר צה"ל

יורש העצר הסעודי, מוחמד בן סלמאן, אמר היום שהוא "מתנגד למלחמה האכזרית נגד העם הפלסטיני, בה נהרגו אלפי אזרחים, ילדים נשים וזקנים ובמהלכה נהרסו בתי חולים, תשתיות ובתי תפילה".

בנאום שנשא בפתיחת הפסגה הערבית המתקיימת בריאד, דרש בן סלמאן להפסיק מיד את הפעולות הצבאיות ולספק מסדרונות הומניטריים כדי להציל אזרחים ולאפשר לארגונים בינלאומיים הומניטריים לבצע את עבודתם. בן סלמאן קרא לשחרור החטופים ולשמור על חיי החפים מפשע.

אמיר קטאר, השייח' תמים אומר בנאומו בריאד כי קטר ממשיכה במאמצים הדיפלומטיים האזוריים והבינלאומיים להפחתת ההסלמה, הגנה על אזרחים, ופועלת להביא להפסקת אש הומניטרית מהר ככל הניתן על מנת לשחרר את בני הערובה ולמנוע התפוצצות של אסון הומניטרי ברצועת עזה.

יושב ראש הרשות הפלסטינית, מחמוד עבאס, אמר בפסגת מדינות ערב, שההנהגה הפלסטינית מתנגדת לפתרונות צבאיים וביטחוניים לאחר שכולם נכשלו ולאחר שישראל חיסלה את פתרון שתי המדינות. עבאס הדגיש שרצועת עזה, היא חלק בלתי נפרד ממדינת פלסטין והפתרון המדיני חייב לכלול את כל האדמות הפלסטינית ולכלול את הגדה, ירושלים ועזה.

נשיא מצרים א-סיסי הביע את גינויה של מצרים להרג אזרחים והדגיש כי מדיניות העונש הקולקטיבי בעזה אינה מקובלת. הוא הזהיר כי אם לא תהיה הפסקת אש, קיימת סכנה להתרחבות המלחמה לשאר האזור

מלך ירדן, עבדאללה השני, הדגיש כי הפתרון היחיד לסיום הסבל של העם הפלסטיני והמשבר המתמשך מזה מספר עשורים הוא פתרון שתי המדינות. עבדאללה הוסיך כי יש להשאיר מסדרונות הומניטריים פתוחים להכנסת סיוע הומניטרי באופן קבוע, וכי העובדה שישראל לא מכניסה מים ומזון לרצועה מהווה פשע מלחמה.

הדברים פורסמו בכאן 11 דסק ערבים פלסטינים.

עזה סעודיה מלחמת חרבות ברזל ירדן קטאר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד