כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
"הרשות לא תשלוט בעזה"

ראש הממשלה, שר הביטחון והשר גנץ במסיבת עיתונאים

חזית אחידה: ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון יואב גלנט והשר בני גנץ במסיבת עיתונאים, זאת ברקע הלחץ המתגבר להפסקות אש והדיווחים אודות החטופים. השלושה השיבו לשאלות

ראש הממשלה, שר הביטחון והשר גנץ במסיבת עיתונאים
גנץ, גלנט ונתניהו בהצהרה צילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (מוצ״ש) במסיבת עיתונאים לנופלים במערכה ואמר: "אני אומר מכאן לכל המשפחות של יקירנו שנפלו במלחמה הקשה, אנו עושים הכל כדי להיות ראויים לקורבנם, כדי להיות ראויים לגבורתם. לא נעצור עד השלמת המשימה".

נתניהו הוסיף: "כוחות צה"ל השלימו את כיתור העיר עזה, הם פועלים בלב העיר, הם בפתאי בית החולים שיפא. חיסלו הרבה מחבלים, כולל מפקדים בכירים ורבי מרצחים שהובילו את הטבח של 7 באוקטובר. חמאס איבד הלכה למעשה את השליטה בצפון הרצועה. אין לו שום מקום בטוח להתחבא בו. מסינוואר ועד אחרון המחבלים כל חמאס הם בני מוות".

ראש הממשלה התייחס גם אל האיומים מצפון ואמר: "הזהרתי את חיזבאללה - אל תעשו את הטעות ותיכנסו למלחמה כי זאת תהיה טעות חייכם. כניסה שלכם למלחמה תחרוץ את גורל לבנון".

נתניהו התייחס לסוגיית החטופים ואמר: "ההנחיה שלי ושל הקבינט ברורה - לא תהיה הפסקת אש בלי החזרת חטופינו. אני מבקש להבהיר שקיום המגעים להחזרת החטופים מתבצע על ידי ראש המוסד דדי ברנע וניצן אלון. כשיהיה לנו מה לומר, דברים קונקרטיים, נעדכן את המשפחות".

נתניהו התייחס לטענות על לחץ בינלאומי להפסקת אש ואמר: "מעת לעת מתעוררות אי הסכמות כי בחלק מהמדינות יש אנשים שלוחצים על המנהיגים. אני אומר להם 'אל תיכנעו ללחץ. המלחמה שלנו היא גם המלחמה שלכם. אנו חייבים לנצח למעננו וגם למענכם'. שום לחץ בינלאומי, שום הטחות שקריות בחיילי צה"ל ומדינתנו לא ישנו את האמונה שלנו בצדקת דרכנו וזכותנו וחובתנו להגן על עצמנו".

על שאלת היום שאחרי אמר: "עזה תהיה מפורזת, לא יהיה יותר איום מרצועת עזה על ישראל. כדי שלא יהיה איום כזה, כל זמן שצריך צה"ל ימשיך לשלוט ביטחונית ברצועת עזה כדי למנוע טרור ממנה. הטבח של 7 באוקטובר הוכיח סופית שבכל מקום שאין שליטה ביטחונית ישראלית הטרור חוזר ומתבסס, ובסופו של דבר מכה בנו. זה הוכח גם ביו"ש, ולכן לא אסכים על השליטה הביטחונית בשום מצב".

נתניהו אמר על נשיא צרפת: "הוא טעה טעות קשה, גם עובדתית וגם מוסרית. אני אומר לנשיא צרפת וידידינו האחרים - זה יגיע אליכם ולכן צריך לקבוע לא רק קו של מלחמה צודקת מעין כמוה, אלא גם קו מוסרי מאין כמוהו - שלא נותנים מחסה וחיסיון למי שמבצעים פשע מלחמה כפול. אנחנו עושים הכל לצמצם פגיעה בבלתי מעורבים, אבל לא ניתן לחמאס את הרישיון לרצוח את אזרחינו ללא מענה שלנו. את הטפות המוסר האלה אנחנו לא צריכים".

שר הביטחון יואב גלנט אמר בפתח דבריו: "חמאס בלחץ גדול, הלחץ הולך וגובר. הם שומעים את הטנקים מעל המנהרות, שומעים את הדחפורים נוגחים הבתים ויודעים היטב שיגיעו אליהם. ככל שהתמרון עמוק יותר, ככל שהעוצמה חזקה יותר, כך חמאס בלחץ גדול יותר, וכך גדלים הסיכויים להגיע אל החטופים. יש לנו משימה עליונה גם לנצח במלחמה וגם להחזיר את החטופים לביתם".

גלנט תקף את מנהיגי העולם ואמר: "אני שומע חלק מהם ושואל את עצמי ואותם - מאיפה עוז הרוח הזה להטיף לנו מוסר בעיצומה של לחימה? אני רוצה להגיד לאותם מנהיגים אירופים - מדינת ישראל בשנת 2023 אינה נמצאת בשנת 1943. יש לנו היכולת והחובה להגן על עצמנו בכוחות עצמנו, וזה מה שנעשה. לא נשקוט ולא ננוח עד שנבצע המשימה כך שחמאס יוכרע".

שר הביטחון התייחס לשאלת הקו האדום שבעקבותיו ישראל תתקוף בלבנון ואמר: "אם תשמעו שתקפנו בביירות תבינו שחיזבאללה עבר את הקו האדום".

השר גנץ התייחס גם הוא לביקורת של מנהיגי העולם על ישראל ואמר: "אין לחימה מוסרית מהלחימה על זכותנו לחיות בארצנו בביטחון. עליכם לפעול כדי שתתאפשר בהמשך מציאות אחרת באזור, ועזה לא תוחזק בידי מי שידיהם מגואלות בדם של חפים מפשע. מי שמביא את החורבן על תושבי עזה הוא חמאס. עליו צריך ללחוץ ואותו צריך לתקוף כדי שהחטופים יחזרו ושבבוא היום המלחמה תגיע אל סופה".

בנימין נתניהו יואב גלנט בני גנץ מלחמת חרבות ברזל שידור חי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד