א' אייר התשפ"ד
09.05.2024
הפעולה הקרקעית ברצועה

"נכבת עזה 2023": השר אבי דיכטר עורר סערה

דיכטר התייחס לתושבים הרבים שנוטשים את צפון רצועת עזה לדרומה וכינה זאת "נכבת עזה 2023". דבריו פורסמו בעולם ועוררו סערה גם בישראל

"נכבת עזה 2023": השר אבי דיכטר עורר סערה
דיכטר בערוץ 12 צילום: ערוץ 12

שר החקלאות וחבר הקבינט המדיני-ביטחוני, אבי דיכטר, כינה הערב (מוצאי שבת) את המצב ברצועת עזה "נכבת עזה 2023". פירוש המילה נכבה בערבית הוא אסון, והיא משמשת לרוב למה שמגדירים הפלסטינים כ"אסון הגירוש" ב-1948.

"אנחנו מגלגלים בעצם את נכבת עזה". אמר דיכטר באולפן "פגוש את העיתונות" והסביר כי "מבחינה מבצעית, אין אפשרות לנהל מלחמה – כמו שצה"ל רוצה לנהל אותה בתוך שטחי עזה – כשההמונים נמצאים בין הטנקים ובין החיילים".

דיכטר נשאל פעם נוספת אם התכוון לנכבה בדומה ל-1948 והשיב: "נכבת עזה 2023. ככה זה ייגמר". בהמשך נשאל אם תושבי הרצועה לא ישובו לעיר עזה – והשיב: "אני לא יודע איך זה ייגמר בסופו של דבר, כי העיר עזה יושבת על שליש מהרצועה, חצי מהאוכלוסייה, אבל שליש מהרצועה".

דבריו של השר דיכטר עוררו סערה. העיתונאי נדב איל כתב: "ישראל משלמת מחיר ותשלם מחיר כבד, בינלאומי ומבצעי, על חבורת הסכלים שמשמשים פה כשרים - מעמיחי אליהו ועד אבי דיכטר. ההתבטאות הזו כבר מהדהדת בעולם כמובן".

לעומת זאת, העיתונאי שמעון ריקלין כתב: "לא הבנתי מה הבעיה עם האמירה של דיכטר: זו נכבת עזה 23. הרי רוב מוחלט של תושבי צפון הרצועה עזבו את ביתם. וכעת השאלה אינה אם לגרש אותם. אלא האם להחזיר אותם לביתם. ואני חושב שזו תהיה טעות לאפשר להם לחזור. מישהו חושב שכן צריך להחזיר אותם? הם כבר לא נאצים?? צודק דיכטר בכל מילה".

עיתונאי נוסף כתב: "שונאי ישראל בעולם: ישראל באופן מכוון גורמת להעברת אוכלוסייה של כמיליון איש. פשע מלחמה. ישראל: מה פתאום. מדובר במסדרון הומניטרי. כדי לשמור על חייהם. השר וחבר הקבינט דיכטר באולפן: זאת נכבת עזה 2023. והוא עוד אמור להיות אחד השקולים בממשלת הבלהות".

עזה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד