כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
תקיפות ללא הפסקה

הורים בקנדה מזועזעים לאחר הירי לעבר הת"ת: "הילד חושש שייחטף"

ההורים היו מזועזעים כשהם אספו את הילדים שלהם מהתלמוד תורה במונטריאול שנפגע מירי. בית הספר היסודי 'תלמוד תורה' היה אחד משניים באזור שבו נמצא חורים מקליעים ביום חמישי האחרון בבוקר

הורים בקנדה מזועזעים לאחר הירי לעבר הת"ת: "הילד חושש שייחטף"
משטרת קנדה צילום: Pixabay

הורים שהגיעו לאסוף את הילדים שלהם מהתלמוד תורה ביום חמישי האחרון בכו, אחרים כעסו, ורובם נראו מזועזעים כשאספו את ילדיהם מבית הספר היסודי 'תלמוד תורה' בסנודון שבמונטריאול קנדה ביום חמישי האחרון.

תחת עיניהם הפקוחות של שוטרים ואנשי אבטחה פרטיים, הורים נפגשו עם ילדיהם בפעם הראשונה מאז שנודע להם שנורו יריות לעבר בית הספר שלהם בלילה שבין רביעי לחמישי, הכדור הגיע ליד דלת הכניסה של הבניין. בסמוך לתלמוד תורה, בישיבה גדולה, 'מרכז התורה', נמצאו גם חורים מיריות, כולל חור בדלת הכניסה.

התקריות אירעו מספר ימים לאחר ששני מוסדות יהודים במדינה הוקפו עם בקבוקי תבערה. 

"זה לא ייאמן", אמרה איריס אלפין, שבנה לומד בכיתה ד'. "לילדים שלנו אין קשר לכל זה. הם הולכים לבית הספר ולומדים איך לקרוא ולכתוב ולספור. איך זה אפשרי, כזו שנאה?. מעולם לא הרגשתי לרגע אחד סוג של אנטישמיות במונטריאול", הוסיפה. "עכשיו אני צריכה לדאוג. אני מפחדת לביטחוני. אני מסתכלת מעבר לכתפי".

לדבריה, מאז הפיגועים ב-7 באוקטובר, היא נאלצה לנהל הרבה שיחות קשות עם בנה.

"יש לו סיוטים. הוא שואל אותי אם הוא עומד להיחטף", אמרה. "אני מודאגת לגבי מה שאני הולכת להגיד. הוא שאל אותי אם מישהו רוצה להרוג אותו".

היא הוסיפה כי חלק מהיהודים מסירים מזוזות מדלתותיהם, בעוד שאחרים משנים את שמם באמזון ובאובר כך שלא ניתן יהיה לזהותם כיהודים.

ביום חמישי האחרון, הורים המתינו במכוניותיהם או על המדרכה לליווי ילדיהם. שגרת איסוף הילדים שונה כבר כמה שבועות מאז פרוץ המלחמה. בעבר, כל הילדים שוחררו מבית הספר ביחד, וחלקם המתינו בחצר בית הספר. עכשיו בכל פעם כשהורים מציגים את עצמם בפני המאבטח, הילד שלהם משוחרר, התהליך אורך 45 דקות יותר מהרגיל.

רבקה סוקולובסקי, שיש לה שני בנים בבית הספר אמרה לתקשורת המקומית. "אנחנו מצרפת, וברחנו שם מהאנטישמיות. זה קצת מזעזע לראות שאנחנו ממוקדים גם כאן. אנחנו לא מבינים למה מיובא לכאן סכסוך ממרחק של עשרות אלפי קילומטרים. אנחנו צריכים להיות גאים להיות יהודים, אבל אנחנו מפחדים".

זו הפעם השנייה שבית הספר היסודי תלמוד תורה  הופך למטרה של שנאה. בשנת 2007, קמפוס סנט לורן של בית הספר, שנסגר מאז, הופצץ במהלך הלילה בלילה הראשון של פסח.

"אני מודאג, כולנו מודאגים, אבל אנחנו לא מתכוונים לתת לזה לפגוע בנו", אמר אב שלא רצה לחשוף את שמו. "כששמעתי, כעסתי מאד, לדעת שלמישהו תהיה החוצפה לירות לעבר בית ספר לילדים, שלא לדבר על בית ספר יהודי, זה שערורייה. אנחנו בקנדה בשנת 2023. זה לא אמור להתרחש בשום מקום".

חבר מועצת העיר של האזור, סוני מורוז, גינה את הירי וכינה אותו מטריד. "זה מחריד ומזעזע שממשיכה להיות הסלמה של אלימות ושנאה כלפי הקהילה היהודית במונטריאול", אמר. "זה שלושה ימים ברציפות שקרו מקרים. מהשיחות שניהלתי עם הורים ותושבי האזור כולם דואגים על מחר ורק רוצים שזה ייפסק".

אנטישמיות ירי מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד