כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הזוועות התגלו

יותר מ-800 סודאנים נהרגו בהתקפה על העיר דרפור

על פי דיווחים בסודאן, יותר מ-800 סודאנים נהרגו בהתקפה על העיר דרפור. כוחות חצי-צבאיים ומיליציות שונות בעלות הברית שלהם השתוללו בעיר וטבחו ללא רחמים

יותר מ-800 סודאנים נהרגו בהתקפה על העיר דרפור
לוחמים בסודן צילום: צילום מסך

לוחמים מכוח חצי-צבאי ומיליציות ערביות בעלות בריתם השתוללו בעיירה באזור דרפור שבסודאן, על פי דיווחים מקומיים, נהרגו יותר מ-800 בני אדם ביום אחד, גופות רבות התגלו בעיר לאחר הפוגה בקרבות.

המתקפה על ארדמטה במערב דארפור מוקדם יותר החודש הייתה האחרונה בסדרה של זוועות בדרפור במלחמה שמשתוללת בין צבא סודאן לכוחות התמיכה המהירה החצי-צבאיים, RSF.

סודן שקועה בתוהו ובוהו מאז אמצע אפריל האחרון, כאשר המתיחות בין מפקד הצבא הגנרל עבד אל-פתאח בורהאן ומפקד כוחות התמיכה המהירה החצי-צבאיים, הגנרל מוחמד חמדאן דגאלו, התפוצצה למלחמה גלויה.

בשבועות האחרונים הכוחות החצי צבאיים התקדמו בדרפור, והשתלטו על ערים ועיירות שלמות ברחבי האזור, למרות חזרתם של הצדדים הלוחמים לשולחן המשא ומתן בסעודיה בסוף החודש שעבר. סבב השיחות הראשון, בתיווך ארה"ב וסעודיה, לא הצליח להביא להפסקת אש.

סוכנות הסיוע של האו"ם מסרה כי יותר מ-800 בני אדם נהרגו ו-8,000 נוספים נמלטו לצ'אד השכנה. 

מהסוכנות נמסר כי כ-100 מקלטים בעיר נהרסו עד היסוד ובזיזה נרחבת התרחשה בה, כולל סיוע הומניטרי השייך לסוכנות.

"לפני 20 שנה, העולם היה בהלם מהזוועות הנוראות והפרות זכויות האדם בדרפור. אנו חוששים שמתפתחת דינמיקה דומה", אמר הנציב העליון של האו"ם לפליטים, פיליפו גרנדי.

מחלקת המדינה האמריקנית אמרה כי היא "מוטרדת מאוד מדיווחי עדי ראייה על הפרות חמורות של זכויות אדם על ידי ה-RSF והמיליציות המזוהות איתה. הפעולות המחרידות הללו מדגישות שוב את דפוס ההתעללות של ה-RSF בקשר למתקפה הצבאית שלהם", נכתב בהצהרה.

הלחימה התרכזה תחילה בבירת סודאן, חרטום, אך התפשטה במהירות לאזורים אחרים ברחבי האומה המזרח אפריקאית, כולל דרפור.

 

מלחמה רצח ארצות הברית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד