ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
קרא להפוגה הומניטרית

קנצלר גרמניה חזר על התמיכה בישראל: "לעולם לא נקבל את המתקפה הברברית של חמאס"

הקנצלר הגרמני חזר על התמיכה בישראל בקונגרס האיחוד האירופי. שולץ קרא להפסקות הלחימה ברצועת עזה כדי לאפשר סיוע הומניטרי, אך הגן על זכותה של ישראל לפעול נגד ארגון חמאס

קנצלר גרמניה חזר על התמיכה בישראל: "לעולם לא נקבל את המתקפה הברברית של חמאס"
מחבלי חמאס צילום: Atia Mohammed/Flash90

קנצלר גרמניה, אולף שולץ, הדגיש אתמול שוב את חשיבותה של ישראל "כמרחב בטוח לעם היהודי ברחבי העולם, וחשוב, בכל העולם, לדעת שהמקום הזה קיים", אמר בקונגרס בן יומיים של מפלגת הסוציאליסטים האירופיים (PES) בעיר מלאגה בספרד.

"לכן הסולידריות שלנו עם ישראל חייבת להיות ברורה. המתקפה הנוראה והברברית של חמאס על אזרחי ישראל על ילדים, על קשישים, על צעירים שלקחו חלק בפסטיבל, ההשפלות והאכזריות שצולמו שם, זה משהו שאנחנו לעולם לא נקבל", אמר קנצלר גרמניה שהגן על זכותה של ישראל לפעול כמה וכמה פעמים.

הוא גם קרא להפסקת הלחימה בין ישראל לחמאס ברצועת עזה כדי לאפשר סיוע הומניטרי, אך הגן על זכותה של ישראל לפעול נגד חמאס.

מנגד ראש מדיניות החוץ של האיחוד האירופי, ג'וזפ בורל, מתח פעם נוספת ביקורת חריפה על פעולותיה של ישראל בעזה. "לא מקובל" לנתק את אספקת המים, המזון, החשמל והדלק לכלל אוכלוסיית עזה, אמר בהודעת וידאו ששודרה בקונגרס במלאגה - ספרד.

"ברור שאנחנו חייבים לתמוך בישראל לנוכח התקפות הטרור שספגה", אמר בורל. עם זאת, הוא הוסיף כי על המדינה "לכבד את המשפט ההומניטארי הבינלאומי ולנסות למזער את מספר ההרוגים האזרחיים".

זה אינטרס אישי של ישראל, אמר בורל, שכן "אסטרטגיה שמתעלמת מההפסדים האנושיים לא תעבוד בסופו של דבר. והשלום הוא הערובה הטובה ביותר ואולי היחידה לביטחון לישראל".

חמאס עזה גרמניה קנצלר גרמניה מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד