ב' אייר התשפ"ד
10.05.2024
הרגיז את קייב

מאסק על זלנסקי: "הייתי ממליץ לו לא לשלוח צעירים אוקראינים למות בשוחות"

אילון מאסק קרא לוולדימיר זלנסקי להתחיל במשא ומתן, וגם "לא לשלוח צעירים אוקראינים למות בשוחות". מאסק הוסיף גם, כי כל צד שינסה כעת לצאת להתקפה, יספוג הפסדים כבדים

מאסק על זלנסקי: "הייתי ממליץ לו לא לשלוח צעירים אוקראינים למות בשוחות"
המלחמה באוקראינה צילום: Pixabay

אילון מאסק הבעלים של טסלה והאיש העשיר בעולם השווה בפודקאסטאת המלחמה באוקראינה למלחמת העולם הראשונה, ואמר שאף צד לא יוכל להתגבר על הגנות האויב מבלי שיספוג הפסדים משמעותיים.

כשנשאל האם נשיא אוקראינה, שסירב בעבר לנהל משא ומתן עם נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, צריך להתיישב ליד שולחן המשא ומתן, השיב מאסק בחיוב.

"אני חושב שהייתי ממליץ לו לא לשלוח צעירים אוקראינים למות בתעלות. אין צורך לעשות זאת, בלי קשר לשאלה אם הוא ינהל דיאלוג עם פוטין או לא", אמר מאסק.

מאסק הוסיף גם, כי כל צד שינסה כעת לצאת להתקפה, יספוג הפסדים כבדים, ו"ההיסטוריה לא תהיה אדיבה" למי שיקבל את ההחלטות הללו.

מאוחר יותר, פרסם היועץ של ראש לשכתו של נשיא אוקראינה, מיכאיל פודוליאק, פוסט שבו הוא התייחס להצהרות של "אזרחים בודדים של מדינות הדמוקרטיה" המציעות לקייב להתחיל במשא ומתן.

"כשמישהו שיושב בנוחות במרחק אלפי קילומטרים מהמלחמה ונותן דעה על גורלם של אחרים ומציע שאוקראינה תסכים "לנהל משא ומתן/כניעה" לאחר 600 + ימים של רצח עם עקוב מדם, הוא למעשה מציע שיש לאפשר לרוסיה להמשיך לבצע פשעים, טבח אזרחים, והפרת חוקים גלובליים".

אילון מאסק מדבר בקביעות על הפלישה הרוסית לאוקראינה. באוקטובר 2022, הוא הציע "תוכנית שלום" שבמסגרתה קרים שסופחה תישאר חלק מרוסיה. קייב מתחה ביקורת על הצעותיו.

מאסק גם שותף לדעותיהם של פוליטיקאים אמריקאים, בעיקר רפובליקנים, שמתנגדים למימון אוקראינה.

ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה ולודימיר זלנסקי אילון מאסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד