כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
בלתי נתפס שהוא איננו

הצוואה המצמררת של יוסי הרשקוביץ שנפל בעזה

יוסי הרשקוביץ הי"ד שנהרג בסוף השבוע בעזה היה איש מיוחד במינו. די לצפות במסר המצולם שהשאיר כמעין צוואה לכל חבריו ואוהביו: "מבקש בקשה אישית לא להגיד לשון הרע על עם ישראל, אל תגידו מילה רעה, אין ימני, אין שמאלני, אין חרדי, אין כלום. יש יהודים" | יוסי השאיר אחריו אלמנה עם חמישה יתומים רכים

הצוואה המצמררת של יוסי הרשקוביץ שנפל בעזה
יוסי הרשקוביץ הי"ד צילום: באדיבות המשפחה

הלם ואבל כבד בציונות הדתית עם נפילתו של אחד מטובי בניה, המחנך הנערץ יוסף חיים (יוסי) הרשקוביץ הי"ד, רס"ם (מיל'), בן 44, תושב גבעות שבגוש עציון, לוחם בגדוד 697, חטיבה 551 (עוצבת חצי האש), שנפל בקרב בצפון רצועת עזה.

ביום שישי ערב שבת בראשית, שעות לאחר גיוסו למילואים עם תחילת הלחימה הוא הקליט מסר שהפך מעיין צוואה לתלמידיו מעריציו. בוידאו שאורכו 6 דקות, הוא משאיר סוג של צוואה מצמררת.

יוסי נראה אומר: "מבקש בקשה אישית לא להגיד לשון הרע על עם ישראל, אל תגידו מילה רעה, אין ימני, אין שמאלני, אין חרדי, אין כלום. יש יהודים. החמאסניקים הנאצים לא עניין אותם מה בחרת ומה אתה חושב. זה חשבון הנפש שלנו, לא להגיד לשון הרע אחד על השני. להתגבר בזה".

לסיום הוא אומר: "הקדוש ברוך הוא לא ישיב ריקם את התפילות שלנו. תהיו חזקים ובעזרת השם אנחנו נתראה בקרוב אחרי ניצחון מאוד מאוד גדול וישועה מאוד מאוד גדולה. אוהב מאוד את כולם. את כולכם, מתגעגע". 

יוסף חיים הרשקוביץ הי"ד, היה נשוי להדס, אב לחמישה ותושב הישוב גבעות בגוש עציון היה מנהל בית ספר פלך בנים בירושלים.

ראש העיר ירושלים, משה ליאון ספד לו וכתב: "יחד עם כל עם ישראל ותושבי ירושלים גם אני קיבלתי בכאב גדול את הבשורה הקשה על נפילתו של מנהל בית הספר אורט פלך (בנים) יוסי הרשקוביץ ז"ל. כולנו משתתפים בצערה המשפחה על האובדן הכבד ומחבקים אותה ברגעים אלה. יוסי בן ירושלים, יליד הרובע היהודי, גדל והתחנך על ברכיה של העיר. יוסי ז"ל היה איש חסד ואמת, איש משפחה וקהילה ואיש חינוך בכל רמ"ח איבריו שחינך במקצועיות ודבקות מאות מילדי העיר, תלמידי בית הספר אורט פלך. יהי זכרו ברוך".

ה' יקום דמו ויהי זכרו ברוך.

מלחמת חרבות ברזל כניסה קרקעית עזה חמאס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד