כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024

בישראל ביתנו משיבים אש: "זו רדיפה פוליטית"

המפלגה: "כמו בכל ערב בחירות המשטרה מתנכלת לנו"• גורמים במשטרה אומרים: "הפרשה - מהחמורות שידעה המדינה"

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

"רדיפה פוליטית", כך טוענים בתנועת 'ישראל ביתנו' בתגובה ראשונה לפרסום הבוקר (ד'), על פרשת שחיתות גדולה בה מעורבים בכירי המפלגה. שהוגדרה על ידי גורמים במשטרה כ"אחת החמורות בתולדות המדינה".

"כפי שקרה בכל מערכת בחירות מאז הוקמה ״ישראל ביתנו״ בשנת 1999, גם הפעם לא מוותרים במשטרה על מעצרים מתוקשרים וחקירה נגד אנשי המפלגה", אומרים במפלגה.

"אם דבר החקירה היה מתפרסם לפני שהוכרז על הקדמת הבחירות או אחריהן, ניתן היה לחשוב שאולי מדובר בדבר ענייני, אך העובדה שהדבר נעשה, שוב, בזמן בחירות מעידה יותר מכל על הכוונות העומדות מאחרי הענין, שנועדו לפגוע ב״ישראל ביתנו״. אנו בטוחים בחפותם של האנשים ושכמו בפעמים קודמות, לאחר שישכך הרעש וההמולה התקשורתית, יתברר שאין מאחרי הפרסומים הללו דבר זולת הרצון, שלא יצלח, להזיק ל״ישראל ביתנו״.

סגנית שר הפנים פאינה קירשנבאום הגיבה לפרסום על החשדות נגדה לערוץ 2 כי: "אני לא יודעת למה זומנתי לחקירה".

המפכ"ל יוחנן דנינו הגיב להאשמות חברי ישראל ביתנו ואמר: "משטרת ישראל הוכיחה לאורך השנים כי היא עשתה ותעשה ככל יכולתה בכדי להילחם בשחיתות הציבורית בכל הדרכים והאמצעים העומדים לרשותה, חובתה לשמור על צביונה הדמוקרטי של המדינה וכל זאת בשוויוניות וללא משוא פנים".

"החקירה מתנהלת למעלה משנה והמעבר לחקירה גלויה, היא פועל יוצא של הערכת מצב הראיות ובשלותן ומשיקולים מקצועיים בלבד, הדבר נעשה בעצה אחת עם היועמ"ש לממשלה ועם פרקליט המדינה ולאחר שנבחנו מכלול השיקולים לרבות הרגישות בתקופת הבחירות".

מוקדם יותר הבוקר פורסם כי למעלה מ-30 אישי ציבור, חשודים במעורבות בפרשת שחיתות גדולה. בין החשודים: סגנית שר הפנים פאינה קירשנבאום, השר לשעבר סטס מיסז'ניקוב, ראשי מועצות מקומיות, מנכ"ל משרד ממשלתי ועוד. לפי החשד, הם העבירו כספים לעמותות ולרשויות שונות תמורת טובות הנאה.

החקירה הסמויה חשפה, על פי החשד, קיומה של שיטת פעולה מאורגנת, לפיה החשודים או מי מטעמם העבירו במסגרת תפקידם הציבורי, סכומי כסף ניכרים מהקופה הציבורית לגופים מתוקצבים ולרשויות שונות שלא כדין, וזאת בתמורה למתן טובות הנאה שונות לחשודים ולמקורביהם, בין היתר באמצעות מינויים, תשלומים ועוד.

הבוקר, עם המעבר לחקירה גלויה, עיכבה היחידה לחקירה למעלה מ-30 חשודים ומעורבים, בהם בכירים בשירות הציבורי וכן ערכה חיפושים בבתי החשודים ובמשרדיהם.

החשודים יובאו לדיון היום, בהארכת מעצרם בסמוך לשעה 14:00 בבית משפט השלום בראשון לציון.
ישראל ביתנו משטרה חקירה להב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד