י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024

חייל נפצע קשה מאש צלפים בגבול רצועת עזה

הותר לפרסום: בשעות הבוקר פתחו אנשי חמאס באש לעבר חיילים שעסקו בעבודות על גדר המערכת בגבול הרצועה, חייל בשירות סדיר נפצע קשה • בתגובה לירי - צה"ל תקף והרג את ראש יחידת התצפיות של חמאס ברצועה, ופצע פעילי חמאס נוספים • בעקבות ההסלמה הונחו תושבי עוטף עזה להתכונן לחידוש הירי מהרצועה

הפצוע מפונה מהזירה. צילום: פלאש90
הפצוע מפונה מהזירה. צילום: פלאש90

שעות לאחר התקרית הבוקר (רביעי), הותר לפרסום כי חייל צה"ל נפצע באורח קשה מירי צלף באזור קיבוץ ניר עוז שמול דרום הרצועה.

החייל בשירות סדיר, הועבר באמצעות מסוק לקבלת טיפול רפואי בבית החולים סורוקה בבאר שבע, כשהוא סובל מפגיעה בחזה. בעקבות הירי, צה"ל השיבו באש, ממנה נהרג מפקד בזרוע הצבאית של חמאס.

האש נורתה לעבר צה"ל באזור ניר עוז שמול דרום הרצועה. הכוח השיב אש, ומקורות פלסטיניים מדווחים על חילופי אש כבדים. הזרוע הצבאית של חמאס, גדודי עז א-דין אל-קסאם, הודיעה כי ראש יחידת התצפיות של הזרוע נהרג בהפצצה ישראלית ממזרח לחאן יונס, ושניים נוספים נפצעו.

מצה"ל נמסר כי "בתגובה לאש שנפתחה לעבר כוחותינו מזרחית לגדר בדרום רצועת עזה צה"ל ביצע תקיפות מיידיות לעבר יעדים רלוונטיים. בוצעה תקיפה אווירית ותקיפה באמצעות טנק".

בעקבות תקרית הירי קיבלו חקלאי היישובים במועצות האזוריות אשכול ושדות נגד הנחיה מהצבא להפסיק את כל העבודות החקלאיות בסמוך לגדר המערכת.

חבר ועדת החוץ והביטחון ח"כ יוני שטבון, ראש מטה ההסברה של מפלגת יחד 'העם איתנו' הגיב: "לא נסבול טרור לא ברצועה, לא ביו"ש, לא בטפטוף ובוודאי שלא במבול כבד. דווקא עכשיו, דרוש מחנה לאומי גדול וחזק מול הטרור".

בכיר חמאס איסמאעיל רדואן מאשים את ישראל, ואומר כי ישראל "משחקת באש ונושאת באחריות המלאה להשלכות". עוד הוסיף, כי "זכותו של העם הפלסטיני להגן על עצמו".

יש לציין כי מדובר בעליית מדרגה מאז מבצע צוק איתן, שרר שקט בגבול הדרומי. בתקופה האחרונה החמאס ואירגוני הטרור המשיכו לייצר רקטות, ואף ביצעו שיגורי נסיון בעיקר לעבר הים. במספר מקרים בודדים, הופעלו מערכות צבע אדום בישובים הסמוכים לגדר, בעקבות זיהוי שיגור.

ביום שיש האחרון, סמוך לכניסת השבת, שוגרה רקטה מרצועת עזה והתפוצצה בשטח פתוח במועצה האיזורית אשכול. בליל שבת, חיל האוויר תקף לראשונה מאז סיום צוק איתן מפעל לייצור בטון בחאן יונס, ששימש את חמאס לפעולות שיקום המנהרות ברצועה.

ב"אל-ג'זירה" דווח כי בעקבות התקרית הבוקר פינה חמאס את המשרדים והבסיסים שלו ברצועת עזה מחשש לתקיפות ישראליות.

הרמטכ"ל, רא"ל גנץ, התייחס בוועידת כלכליסט לאירוע בדרום ואמר: "אין כוונה לאפשר לזה לעבור ללא מענה. נפעל בצורה הנבונה ביותר והעוצמתית ביותר עבור כל מקרה". עוד הוסיף "צריך לחזק את מרכיבי המודיעין וכך להבטיח את העליונות שלנו. עלינו לפתח כושר התקפי ולחזק כושר הגנתי, למשל בטווח התת-קרקעי ובמימד הסייבר"

"אנו יוצאים מבסיסים במרכז ועוברים לנגב. בנוסף, יש תהליכים להעביר את הקרייה לירושלים". "מדינת ישראל היא אזור מורכב אך היא גם הכי חזקה באזור. אנו דרוכים לכל התפתחות"

שר המודיעין ד"ר יובל שטייניץ בעקבות התקרית בגבול: "ישראל לא תשלים עם הידרדרות המצב הביטחוני בגבול עזה. על החמאס להבין שאם הוא ימשיך לערער את המצב הביטחוני בגבול עזה הוא מסתכן בתגובה ישראלית חריפה, שעשויה להתגלגל לכלל מבצע צבאי מקיף להריסת תשתיותיו הצבאיות והשלטוניות גם יחד".

הפצוע מפונה מהזירה. צילום: פלאש90






מקום התקרית בגדר המערכת. צילום: אלדד


צהל עזה טרור חמאס ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד