כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024

חה"כ לפיד תוקף: "נתניהו, באיזה עשור אתה חי?"

לפיד נאם הבוקר ולעג לדבריו של ביבי כי לא ייתן שנגיע לכותל בנגמ"ש - "טוב שלא אמרת שלא תחזיר את המנדט הבריטי"

יאיר לפיד
יאיר לפיד

יו"ר מפלגת 'יש עתיד' חבר הכנסת יאיר לפיד, נאם הבוקר (ד') בכנס התחזיות של כלכליסט ולעג לראש הממשלה נתניהו: "שמעתי אתמול את ראש הממשלה אומר שהוא לא ייתן שנגיע לכותל בנגמ"ש. אדוני ראש הממשלה, באיזה עשור בדיוק אתה תקוע?".

לפיד המשיך ואמר בצחוק: "טוב שלא אמרת שלא תיתן שיחזירו את המנדט הבריטי, לא תסכים שנאצר יסגור את מיצרי טיראן, תמנע בגופך את מינויה של גולדה מאיר לשרת החוץ.

"גם אם נתניהו החליט שהוא לא יכול לעבוד אתנו יותר, כל מה שהוא צריך היה זה לחכות חודש - חודש! - להעביר תקציב, לאותת לציבור שלפני כל הפוליטיקה הקטנה אכפת לממשלה ממעמד הביניים ומהשכבות החלשות, ואז ללכת לבחירות".

בפתח דבריו התייחס לפיד לקו שלטענתו ​מוביל נתניהו במשך שלוש מערכות בחירות שונות שכולו עוסק בהפחדת הציבור ואמר: "זה מה שאמרו לו המומחים והספינולוגים. תפחיד אותם. תפחיד אותם עם איראן, תפחיד אותם עם החמאס, תפחיד אותם עם החיזבאללה, תפחיד אותם מהשמאל, מאירופה ומאמריקה ואז תבטיח להם שאתה היחיד שיכול להציל אותם מהפחדים שאתה בעצמך עוררת"

בהמשך הנאום סקר לפיד את הנושאים השונים ותיאר לנוכחים כיצד הם ינוהלו במידה ונתניהו יהיה שוב ראש הממשלה: "יש לכם ספק – ולו הקל שבקלים - שאם נתניהו יעלה שוב לשלטון הוא יקל על עצמו את הקמת הקואליציה בכך שיבטל את החוק שהעברנו, המצמצם את הממשלה ל-18 שרים? המשרד לשיתוף פעולה אזורי יחזור לשתף פעולה עם עצמו, המשרד לעניינים אסטרטגיים ימשיך לייצר ניירות שאיש לא קורא, שוב יהיו לנו שלושה שרים ללא תיק שאפילו לא מעמידים פנים שיש להם עבודה".

לפיד התייחס לחוק מע"מ אפס שנתקע בגלל רה"מ, ואמר: "נתניהו אגב הסביר שהוא מבטל את החוק מפני שהוא עולה שני מיליארד שקל. במקום זה הוא גרר אותנו לבחירות שעולות יותר משני מיליארד שקל. במקום לתת את הכסף הזה לדיור של זוגות צעירים, הוא ישים אותו בתשדירים ובשלטי חוצות".

בסיום דבריו אמר לפיד: "התקציב מוכן. תוכנית הדיור מוכנה. הושקעו מאות מיליוני שקלים בתכנון ותשתיות, העבודה מול המשרדים נעשתה, המפתח בסוויץ', כל מה שצריך זה לסובב אותו ולצאת לדרך. יום אחרי הבחירות אנחנו נמשיך בכל הכוח"
לפיד נתניהו נגמש כותל בחירות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 10 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד