י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
לא יודעים מי בחיים

ארה"ב: תשעה אמריקאים עדיין נעדרים: המשא ומתן נמשך

תשעה אמריקאים עדיין נעדרים לאחר התקפת חמאס ב-7 באוקטובר. המשא ומתן לשחרור חטופים ובני ערובה נמשך. סאליבן: "אנחנו פשוט לא יודעים כמה מבני הערובה עדיין בחיים"

ארה"ב: תשעה אמריקאים עדיין נעדרים: המשא ומתן נמשך
פעילות קרקעית של צה"ל ברצועת עזה צילום: דובר צה"ל

היועץ לביטחון לאומי של ארה"ב אמר אתמול כי ארה"ב נותרה מחויבת ל"משא ומתן מתמשך לשחרור בני ערובה שעל פי החשד מוחזקים על ידי חמאס בעזה". ג'ייק סאליבן הוסיף: "גורמים רשמיים פועלים למצוא תשעה אמריקאים שעדיין נעדרים לאחר מתקפת הטרור ב-7 באוקטובר על ישראל". 

"יש מו"מ מתמשך עם הישראלים, הקטארים, וגם אנחנו ארה"ב מעורבים בזה באופן פעיל כי אנחנו רוצים לוודא שנחזיר הביתה את האמריקאים שנלקחו כבני ערובה, כמו גם את כל בני ערובה האחרים", כך אמר ג'ייק סאליבן לרשת ABC.

הוא נשאל על המספר הכולל של בני הערובה, סאליבן אמר שלאמריקה אין "מספר מדויק".

"אנחנו יודעים את מספר הנעדרים וזה המספר שהישראלים נתנו. אבל אנחנו לא יודעים כמה מהם עדיין בחיים", אמר סאליבן. "מבחינת האמריקנים, ישנם תשעה אזרחים אמריקאים נעדרים וכן כמה בעלי גרין קארד".

סאליבן המשיך: "אנחנו מנסים להבטיח את חזרתם, יצרנו קשר עם המשפחות. למעשה, אני אישית אפגוש את בני משפחתם של בני הערובה האמריקאים בשבוע הקרוב".

סאליבן נשאל אם ארה"ב מאמינה לטענת חמאס לפיה מספר בני ערובה נהרגו בהתקפות ישראליות בעזה.

"ובכן, ראשית, אנחנו לא לוקחים כל דבר שחמאס אומר כערך אמיתי, אבל אין לנו מידע שיכול לאשש או לסתור את זה", השיב סאליבן. "אז כפי שאמרתי קודם, אנחנו פשוט לא יודעים כמה מבני הערובה עדיין בחיים, כמה עברו התעללות, כמה חמאס עצמו הרג בדיוק כפי שהוא טבח במאות בני אדם בפיגועי הטרור ב-7 באוקטובר".

 

חמאס עזה ארצות הברית חטופים מלחמת חרבות ברזל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד