כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

"האם להחזיר שטחים - וכי השטחים שלהם?"

השקפה: הגרמ"צ ברגמן דיבר ורמז למפלגת הימין החרדית של ישי - "דעתו של מורי חמי: אם אפשר לעשות שלום - יש להחזיר שטחים"

הגרמ"צ ברגמן. צילום: מתתיהו גולדברג
הגרמ"צ ברגמן. צילום: מתתיהו גולדברג

בדברי חיזוק שמסר הגאון רבי מאיר צבי ברגמן חבר מועצת גדולי התורה לקבוצת אברכים שעלו למעונו בחנוכה, עורר הגרמ"צ בתוך דבריו בענייני אקטואליה, תוך שהוא סונט במגמות הימין שצצות בפוליטיקה החרדית, ורומז בדבריו למפלגתו של אלי ישי, מפלגת הימין החרדית-לאומית.

הגרמ"צ הגיב על השיח שנוצר על ימין ושמאל, "יהודי חרדי, אשר צועד בדרך התורה ושכל דרכיו מנוהלים על פי תורה ודעת תורה, הוא צריך לדעת שהוא לא ימין והוא לא שמאל, ליהודי החרדי יש שולחן ערוך ויש לו את חכמי ישראל אשר להם דעת תורה והם מכוונים אותו איך לנהוג ואיך להתייחס לכל נושא וענין.

"לא יכול להיות אדם שאומר על עצמו שהוא חרדי ומתנהל על פי דעת תורה שיגיד על עצמו אם הוא ימין או שמאל".

הגרמ"צ התייחס לדעתו של הרב שך בנושא ארץ ישראל ואמר: "ובענין ארץ ישראל דעתו של מור חמי הראש ישיבה זצוק"ל היתה ברורה - אם אפשר לעשות שלום אמיתי עם הערבים אז אפשר להחזיר שטחים, ואין שום ערך בעוד פיסת אדמה תוך סיכון חיי אדם והתגרות באומות העולם.

"ואף שהיו מקרים שמור חמי זצ"ל התנגד להסכמים מסוימים, היה זה משום שמור חמי זצ"ל ידע בברור שאין בהסכמים ההם ממש, ולהפך הם רק יגרמו לאיבוד חיי נפש ולכן הוא התנגד להם בכל תוקף, אך חס ושלום חס וחלילה לומר שהוא היה ימין או שמאל".

הגרמ"צ ברגמן הוסיף וכיוון את האש ליוזמות הפוליטיות החדשות: "והנה בדורנו אנו, שטשטוש המוח גבר, ויש גם כאלה שחושבים שכבר נתקיימה הגאולה ויש לנו את ארץ ישראל, והשאלה אם להחזיר שטחים, שמעתי כמה פעמים ממו"ח זצוק"ל שאמר, וכי יש להם את השטחים, האם זה כבר שלהם והשאלה היא רק אם להחזיר אותם? אין לנו עדיין כלום! אנחנו בגלות!".
ימין שמאל אלי ישי ברגמן ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 42 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד